• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

هر آنچه در مورد مهاجم ایرانی-آلمانی مونیخ می‌دانیم

  • 02 مرداد 1395 - 21:16
هر آنچه در مورد مهاجم ایرانی-آلمانی مونیخ می‌دانیم

پلیس مونیخ می‌گوید فرد مسلحی که در تیراندازی در یک مرکز خرید در این شهر ۹ نفر را کشته، جوان ۱۸ ساله ایرانی-آلمانی به نام علی دیوید سنبلی بوده که انگیزه او از این اقدام “کاملا نامشخص” است.

هر آنچه در مورد مهاجم ایرانی-آلمانی مونیخ می‌دانیم!
تصویری از مهاجم در جلوی مک دونالد

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، هوبرتوس آندری، رئیس پلیس مونیخ، پس از اتمام تیراندازی به خبرنگاران گفت: «۱۰ نفر از جمله خود مهاجم در این تیراندازی کشته‌اند. هنوز هیچ انگیزه یا توضیحی برای این اقدام مجرمانه مشخص نشده است.

آقای آندری می‌گوید مهاجم – که در یک مرکز خرید شلوغ در نزدیکی استادیوم المپیک مونیخ اقدام به تیراندازی کرد – تابعیت دوگانه داشته و هیچ سابقه مجرمانه‌ای نیز نداشته است. وی می‌گوید که بر اساس استعلام‌های صورت گرفته، مهاجم بیش از دو سال ساکن شهر مونیخ بوده است.

جسد مهاجم در فاصله یک کیلومتری در نزدیکی فروشگاه پیدا شد.

ویدیوی منتشر شده مهاجم را بر روی سقف یک پارکینگ نشان می‌دهد که با مردم وارد بحث می‌شود. شخصی از روی بالکن، مهاجم را “خارجی” قلمداد می‌کند.

هر آنچه در مورد مهاجم ایرانی-آلمانی مونیخ می‌دانیم!

مهاجم ۱۸ ساله در جواب می‌گوید: «من آلمانی‌ام. اینجا بدنیا آمده‌ام.»

سپس یکی از حاضرین در صحنه از لفظ زشتی برای خطاب به مهاجم استفاده می‌کند و مهاجم نیز در جواب به او می‌گوید: «خفه شو.» سپس صدای شلیک بیشتری شنیده می‌شود.

مهاجم به وضوح ادعا می‌کند که «هفت سال است که به او زور گفته شده.»

کماندوهای پلیس، مجهز به تجهیزات دید در شب و سگ همراه، در ساعات ابتدایی روز یکشنبه به آپارتمانی در محله ماکسفوراشتات مونیخ یعنی همانجایی که روزنامه آلمانی بیلد مدعی شده که مهاجم همراه با پدر و مادرش زندگی می‌کند، یورش بردند.

روزنامه بیلد آلمان به نقل از یکی از همسایگان آن‌ها می‌گوید: «او همینجا در واحد کناری من زندگی می‌کرد. یکی از دوستانم با او به مدرسه می‌رفت و می‌گفت که پسر آرامی است. او از روی ویدیوها توانست مهاجم را شناسایی کند.»

فرانک-والتر اشتان‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان، اظهار داشت که انگیزه حمله مشخص نیست: «انگیزه این حمله شنیع هنوز کاملا مشخص نشده؛ ما سرنخ‌های ضد و نقیضی را به دست آورده‌ایم.»

هر آنچه در مورد مهاجم ایرانی-آلمانی مونیخ می‌دانیم!

پلیس تیراندازی به آن مرکز خرید در مونیخ را اقدامی تروریستی خواند، اما اعلام کرد که هنوز هیچ نشانه‌ای از اسلام گرایی افراطی در این حمله مشاهده نشده است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا، که نخواستند هویتشان فاش شود، گفتند که بر اساس گزارش‌های رسیده از همتایان آلمانی خود ظاهرا هیچ ارتباطی بین مهاجم و داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی وجود نداشته است.
 
منبع: Telegraph
ترجمه: وبسایت فرادید

ثبت دیدگاه