• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

نوه امام خمینی: علت رد صلاحیت سیدحسن خمینی به دلیل شرکت نکردن در امتحان نبود

  • 09 مرداد 1395 - 22:11
نوه امام خمینی: علت رد صلاحیت سیدحسن خمینی به دلیل شرکت نکردن در امتحان نبود

حجت الاسلام سید علی خمینی، نوه امام خمینی درباره ردصلاحیت سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان که اسفند سال گذشته برگزار شد، گفت: در انتخابات خبرگان برادر ما را ردصلاحیت کردند، ایشان چه کار کرد؟ دشمنان ما را ناامید کردند. هفته قبل از ثبت نام ایشان و رهبری با هم صحبت کردند؛ دو هفته بعد ردصلاحیت دوباره ملاقات کردند و به خدمت ایشان رفتند. رهبری هم در زمان سالگرد امام به حرم امام آمدند.

وی افزود: اگر شما بعد از سالها تدریس در حوزه علمیه ردصلاحیت شوید، در حالی که هر روز حداقل دویست سیصد نفر سر درس شما هستند به شما می‌گفتند تو بی سوادی، چه می کردید؟! اگر بحث امتحان است، آیت الله مومن گفتند امتحان لازم نیست. نمی خواهم تک تک آقایان را اسم ببرم، اما  همه مى دانند علت رد صلاحیت ایشان امتحان نبود و آقایان شاهرودی، مومن و آیت الله یزدی گفتند مسأله، امتحان نبود! هرکس دیگر بود در چنین شرایطی حرکتی می کرد. اما کلمه ای گله و شکایت از امام و انقلاب و رهبری از حاج حسن آقا ندیدیم. غیر از این هم انتظاری نبود.

سیدعلی خمینی گفت: رهبری نگفتند شورای نگهبان کار درستی کرد که ایشان را رد یا تأیید کرد. ایشان بعد از انتخابات گفتند اگر قانون مشکلی دارد باید اصلاح شود. خود آقایان شورای نگهبان گفتند ما ۱۲ نفر هستیم و ۱۲ هزار نفر ثبت نام کرده اند، چگونه می‌توانیم این همه را بررسی کنیم؟! در خبرگان هم حاج حسن آقا اعتراض کردند اما باز هم گفتند صلاحیت برای ما احراز نشده است.

ثبت دیدگاه