• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مطهری، نایب رئیس مجلس: صدا و سیما از اهل سنت عذرخواهی کند

  • 24 مرداد 1395 - 20:57
مطهری، نایب رئیس مجلس: صدا و سیما از اهل سنت عذرخواهی کند

در پی تذکر محمد قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان به دلیل توهین به افراد اهل سنت در برنامه «دورهمی» شبکه‌ سه، علی مطهری، نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت ، گفت: توهین به افراد اهل سنت کارزشتی است و صدا و سیما باید عذرخواهی کند.

محمد قسیم عثمانی در تذکر شفاهی خود خطاب به صدا و سیما اظهار کرد: متاسفانه در برنامه پرمخاطبی از شبکه سوم صدا و سیما مجری هنرمند آن علنا صحبت‌های تفرقه افکنانه‌ای زده و با توهین به افراد مورد احترام اهل سنت صحبت‌هایی گفته که در شأن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: لازم است که هر چه سریع‌تر صدا و سیما عذرخواهی کند و این وحدت محتوایی و معنایی جامعه اهل تشیع و تسنن کشور همچون همیشه تقویت شود. همان‌طور که رهبری هم فرمودند آن‌هایی که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد می‌کنند نه شیعه هستند و نه سنی. لذا با توجه به همین فرمایش ایشان لازم است صدا و سیما سریعا عذرخواهی کند.

درخواست ۲۰ نماینده اهل سنت برای برخورد با عوامل «دورهمی»

همچنین ۲۰ نفر از نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس در تذکر کتبی خواستار برخورد جدی با عوامل تولید و مجری برنامه «دورهمی» به دلیل «اهانت به بزرگان اهل سنت»،‌ شدند.

 نگهبان سلامی نماینده خاف و رشتخوار و هم‌چنین نوزده نفر از نمایندگان فراکسیون اهل سنت از جمله بیگلری، حسین زاده، رحیمی جهان آبادی، محمود زاده ، عثمانی، خضری، شهاب نادری، قرجه طیار، مرادی، یارمحمدی، علی کرد، محمد باسط درازهی، علی محمد مرادی، شهرام کوسه قراوی، رامین نورقلی پور، فرشادان، سید احسن علوی، نعیم امینی فرد و عبدالغفور ایران نژاد در تذکر کتبی امروز خود به وزیر فرهنگ ابراز کردند که به منظور پیشگیری از اهانت به بزرگان اهل سنت با عوامل تولید و مجری برنامه دورهمی که اخیرا در برنامه خود به اهل سنت اهانت کرده‌اند برخورد شود.

تذکر این نمایندگان به بخشی از برنامه دوشب گذشته دورهمی برمی‌گردد که با موضوع «تظاهر و ریا» پخش شد.

در این بخش مجری،‌داستان فرد ریاکار و نان به نرخ روزخوری را روایت می‌کند که برای استخدام مراجعه کرده و بر اساس جو موجود و تنها از روی ریاکاری و نان به نرخ روز خوری بدون هیچ ارتباطی با موضوع استخدام به دو تن(طلحه و زبیر) لعنت می‌فرستد.

هنوز عوامل برنامه دورهمی نسبت به اعتراضات انجام شده واکنشی نشان نداده‌اند.

ثبت دیدگاه