• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

رهبر انقلاب: انتقاد من به موضوع برجام به بدعهدی طرف مقابل مربوط می‌شود نه عناصر خودمان/ طرفدار جزم‌اندیشی و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم

  • 03 شهریور 1395 - 19:11
رهبر انقلاب: انتقاد من به موضوع برجام به بدعهدی طرف مقابل مربوط می‌شود نه عناصر خودمان/ طرفدار جزم‌اندیشی و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم

خلاصه‌ای از سخنان رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای دولت:

▪️انتقاد من به موضوع برجام به بدعهدی و خباثت طرف مقابل مربوط می‌شود نه عناصر خودمان؛ زیرا مذاکره‌کنندگان ما به اندازه توان خود تلاش شبانه‌روزی انجام دادند و ما قدردان این زحمات هستیم.

▪️بنده طرفدار جزم‌اندیشی، فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم بلکه به آزاداندیشی اعتقاد راسخ دارم اما آزاداندیشی به معنای ولنگاری و اجازه دادن به دشمن برای لطمه زدن نیست.

▪️دولت باید با برنامه ریزی و جدیت، حداکثر بهره برداری را برای کار و تلاش در یک سال باقیمانده انجام دهد.

▪️دولت نباید به هیچ وجه خود را سرگرم بحثهای انتخاباتی کند بلکه باید تا آخرین روز کاری، برای کار، تلاش و حل مشکلات برنامه ریزی کند و بهترین تبلیغ برای دولتِ در رأس کار، اقدام و عمل آن دولت است.

▪️انتقاد، ضرری ندارد اما این انتقاد باید منصفانه و همراه با ارائه راهکار صحیح باشد.

▪️امروز مشکلات و گره‌های اقتصادی، مسئله اول کشور است که باید حل شوند و حل آنها در گرو اجرای صحیح و دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

▪️باید قاطعانه مانع از ادامه طرح ها یا برنامه‌های اقتصادی غیرهمسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی شد.

▪️برای عملی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید کاری جهشی و خارج از روالِ کارهای روزمره و متعارف انجام شود.

▪️باید از بدحسابی آمریکاییها در قضیه برجام، تجربه آموخت  این تجربه به ما می‌آموزد که به وعده‌های هیچ‌یک از دولتها در آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و نباید در مقابل وعده آنها اقدام نقد انجام داد.

▪️به لطف خداوند و با تلاش و زحمات قابل تقدیر نیروهای نظامی و امنیتی در حالی که کشورهای منطقه مملو از حوادث و ناامنی هستند، کشور از یک سپر امنیتی مستحکمی برخوردار است.

▪️دشمن از افزایش توان دفاعی و موشکی کشور نگران است؛ بنابراین باید به افزایش توان دفاعی کمک و از آن حمایت کرد.

▪️فضای مجازی، دنیایی رو به رشد، بسیار وسیع و غیرقابل توقف است که فرصتهای بزرگ و در عین حال تهدیدهایی را هم می‌تواند به همراه داشته باشد.

▪️اعتماد مردم در قضیه حقوق های نجومی ضربه فراوانی خورده است، زیرا مردم و جوانان تحصیلکرده دریافتهای خود را با این دریافتهای غیرعادلانه مقایسه می‌کنند و این سؤال را می‌پرسند که بر اساس چه معیار و امتیازی و به دلیل انجام کدام کار ویژه این حقوقها پرداخت شده است؟

ثبت دیدگاه