• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

۱۷ آبان روز محاکمه ۷ چهره اصلاح‌طلب

  • 19 شهریور 1395 - 7:31
۱۷ آبان روز محاکمه ۷ چهره اصلاح‌طلب

هفت چهره اصلاح‌طلب هفدهم آبان باید از خود برابر اتهام‌هایی چون اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی دفاع کنند.

روزنامه اعتماد نوشت: «حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در یادداشتی درباره احضار هفت چهره سیاسی اصلاح‌طلب به دادگاه توضیحاتی را ارایه کرد: «پیرو احضار به شعبه‌ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به همراه شش نفر دیگر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب (محمدرضا خاتمی، علی شکوری‌راد، محسن صفایی فراهانی، حسین کاشفی، آذر منصوری و محمد نعیمی‌پور) در این شعبه حاضر شدم. برابر کیفرخواست به اینجانب اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه‌ غیرقانونی حزب مشارکت تفهیم شد. به تعدادی از سایر فعالان اصلاح‌طلب نیز اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور زده شده است و تاریخ دادگاهمان ۱۷ آبان ۹۵ ابلاغ شد.»

در همین حال وکیل جمعی از اصلاح‌طلبان از صدور کیفرخواست برای موکلان خود و برگزاری دادگاه آنها در ۱۷ آبان خبر داد.

حجت کرمانی با اشاره به این که وکالت محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حسین کاشفی و حمیدرضا جلایی‌پور را در پرونده اخیرشان بر عهده دارد، عنوان کرد: در پی اعلام دادسرا همه موکلانم به مرجع قضایی مراجعه کردند و کیفرخواست به آنها ابلاغ شد. بر همین اساس تاریخ برگزاری دادگاه موکلانم حدود دو ماه آینده و در ۱۷ آبان‌ اعلام شد. برای موکلانم اتهام اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی در کیفرخواست اعلام شده است.»

ثبت دیدگاه