• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سخنگوی دولت: جای مباحث FATF در شورایعالی امنیت ملی است نه تریبون‌ نماز جمعه

  • 23 شهریور 1395 - 12:51
سخنگوی دولت: جای مباحث FATF در شورایعالی امنیت ملی است نه تریبون‌ نماز جمعه

محمدباقر نوبخت،سخنگوی دولت  در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه گفت: جای مباحث FATF شورای عالی امنیت ملی است نه تریبون‌ نماز جمعه.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  نوبخت افزود: در مورد اف.ای.تی.اف اتهام‌هایی مطرح شد که مسئولان ذی‌ربط برای پاسخگویی اقدام کردند اما این نوع مباحث را نمی‌توان در گفت‌وشنود مطبوعاتی جمع‌بندی کرد. این نظام در هم ریخته نیست. همانطور که توقع داریم تریبون‌های نماز جمعه به وظیفه خود عمل کنند، ما شورای امنیت ملی داریم و این مباحث باید در این شورا بحث شود. جای این مباحث آنجاست گاهی پرسش‌هایی در رسانه‌ها مطرح می شود و طرف مقابل در جایی قرار می‌گیرد که مجبور می‌شود مطلبی را بگوید.

او ادامه داد: ما برخی مسایل را از تریبون‌های عمومی دیگر کشورها نمی‌شنویم. چرا کاری می‌کنیم که مسئول یا سوال‌شونده یا نتواند پاسخ را بگوید یا پاسخی را بدهد که مورد سوئ استفاده دشمنان قرار گیرد؟

وی افزود: در مورد اف.ای.تی.اف شورای عالی امنیت ملی جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی می‌کند، همه تصمیمات این دولت نسبت به منافع ملی بی‌توجه نیست و مصالح ملی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

اگر می‌خواهید قانع نشوید، بحث دیگری است

نوبخت اضافه کرد: سخنگوی شورای نگهبان تایید می‌کند که اف.ای.تی.اف مورد تایید قانون است با این حال ما برای اجازه دوباره از مجلس آمادگی داریم، اگر دنبال پاسخ هستیم داده شد. اما اگر می‌خواهیم قانع نشویم بحث دیگری است. صریح‌تر بگویید دیگر کشورها بخورند و ببرند و ما بمانیم. هر چه گفته شد دولت تلاش کرد، آن را اصلاح کند.

 

ثبت دیدگاه