• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

حسن روحانی: آمریکا قول داد روند برجام را اصلاح کند

  • 02 مهر 1395 - 16:28
حسن روحانی: آمریکا قول داد روند برجام را اصلاح کند

رئیس جمهوری پس از بازگشت از سفر نیویورک با تشریح دستاوردهای این سفر گفت: درکمیسیون مشترک موضع جمهوری اسلامی ایران مورد تایید قرار گرفت و رفتار آمریکا را منطبق با برجام ندانستند. وی گفت که آمریکا قول داده این روند را اصلاح کند.

 به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ظهر جمعه دوم مهر در فرودگاه مهرآباد افزود: اگر یکی از هفت کشوری که در این توافق بودند، تخلف، اهمال و یا تاخیر انجام دهد و اگر تذکر تاثیر نداشته باشد، در سطح مدیر کل و در نهایت در سطح وزرا این جلسه گذاشته می شود که در نیویورک دو جلسه برگزار شد.

وی تصریح کرد:در جلسه وزرای کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای برجام، همه به آمریکا گفتند که این مواردی که انجام می دهید بابرجام منطبق نیست و آمریکا قول داد که این روند را اصلاح کند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: به اعتقاد من این خیلی مهم است که در اولین جلسه مشترکی که تشکیل می شود، ۶ کشور موضع جمهوری اسلامی ایران را دارند.

روحانی اضافه کرد: این هم توفیقی بود. به دلیل این که ما هم باید از فضای برجام استفاده کنیم و اگر تخلفی می بینیم با قاطعیت برخورد کنیم.

وی یادآور شد: خود ما هم مثل همیشه همانطور که رهبری فرمودند اگر جایی تعهد کردیم طبق وظیفه اسلامی مان با تعهدات خود عمل می کنیم .

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به استقبال مقامات عالی کشورهای مختلف از برجام، اظهار داشت:همه کشورهایی که با ما ملاقات می کنند نسبت به برجام خوشحالند. رئیس جمهوری فرانسه خودش مطرح کرد که این همه زحمت کشیدیم و به توافق رسیدیم؛ این که نمی شود کشوری بخواهد در مسایل بانکی اخلال کند.

روحانی با تاکید بر این که همه ملت ها باید از این فضا استفاده کنند، عنوان کرد: یعنی همان نکته ما به دنیا که همه باید از فضای پس از برجام استفاده کنند، مورد تاکید قرار گرفت و مردم ما می دانند که کارآفرینان و مردم ما باید بیشتر از این فضا استفاده کنند.البته سرمایه و فناوری خارجی هم در چارچوب منافع و مصالحمان جذب می کنیم .

ثبت دیدگاه