• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

منظور آیت‌الله هاشمی از کاهش بودجه نظامی چه بود؟

  • 02 مهر 1395 - 16:31
منظور آیت‌الله هاشمی از کاهش بودجه نظامی چه بود؟

محمد هاشمی، رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه توضیحی درباره سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره بودجه دفاعی آلمان و ژاپن، گفت: در حقیقت منظور سخنان آقای هاشمی حرکت ژاپن و آلمان بر اساس دانش و دستاوردهای آنان از ناحیه توسعه علمی بوده است.

به گزارش تابناک، محمد هاشمی در توضیح سخنان اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره قدرت نظامی کشورهای ژاپن و آلمان و اینکه کدام مقطع تاریخی در این خصوص مورد نظر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، اظهار کرد: برای بررسی سخنان اخیر آیت الله هاشمی اصولا باید نگاه کرد کجا و به چه مناسبتی این سخنان انجام شده و موضوع چه بوده است؟

وی توضیح داد: سخنان آقای هاشمی در جمع مدیران آموزش و پرورش مطرح شد و موضوع مورد اشاره ایشان ضرورت های آموزش و پرورش و موضوع اقتصاد مقاومتی بوده است که باید درون زا باشد یا نگاهش به بیرون باشد.

محمد هاشمی افزود: آقای هاشمی در سخنرانی خودشان مطرح کردند که ژاپن و آلمان بر محور دانش و باتوجه به دانش هزینه های خود را صرف موضوعات علمی، دانش و توسعه کردند و اگر امروز شرایط آنها را نگاه کنیم، برتری شان به دلیل قدرت نظامی و فلان تاسیسات نظامی نیست؛ بلکه این برتری به دلیل توانایی های علمی، مبتنی بر دانش و توانایی های اقتصادی است که دارند.

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آنچه آقای هاشمی عنوان کرده اند نه بحث کم و زیاد کردن هزینه های نظامی بلکه آن چیزی است که پیشتر عنوان شد، اما عده ای هستند که می توانند صحبت را منفی یا مثبت جلوه دهند. در حقیقت این افراد به دنبال سوژه می گردند.

ثبت دیدگاه