• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

ظریف خطاب به کریمی قدوسی، نماینده تندرو: چگونه به خودتان جرات می‌دهید در صحن مجلس خلاف بگویید؟

  • 11 مهر 1395 - 22:21
ظریف خطاب به کریمی قدوسی، نماینده تندرو: چگونه به خودتان جرات می‌دهید در صحن مجلس خلاف بگویید؟

 محمدجواد ظریف، وزیر خارجه در جلسه علنی مجلس در پاسخ به اظهارات جواد کریمی قدوسی، یکی از نمایندگان تندروی مجلس گفت: من با همه احترامی که به آقای کریمی قدوسی دارم، ‌ واقعا متاسفم که از تریبون مجلس شورای اسلامی به دنیا اعلام می‌کنند که وزیر خارجه‌ای که موظف است دستورات مقام معظم رهبری را اجرا کند، ‌ زمینه ساز تغییر سیاست جمهوری اسلامی در منطقه است. این حرف از هیچکس پذیرفته نیست. هیچکس چنین حقی را ندارد. چگونه به خودتان جرات می‌دهید در صحن مجلس خلاف بگویید؟

۱۸۲۴۶۵_۹۷۷

جواد کریمی قدوسی گفته بود: آقای سرمدی معاون آقای ظریف به آقای امیرعبداللهیان یکی دیگر از معاونان ظریف می‌گوید ما می‌خواهیم یک شو اجرا کنیم‌ تا به این وسیله به منطقه پیغام بدهیم که سیاست‌های ما در منطقه مورد بازنگری واقع می‌شود. این حرف مستند است. جابجا کردن یک مسئول، ‌ به لحاظ قانونی اختیار آقای وزیر است، ‌ در این بخش حرفی نداریم اما در این شرایط برداشتن فردی که در عرصه مقاومت منطقه اینگونه موثر واقع می‌شود، ‌ نوعی برداشتن موانع از سر راه برجام دو است.

محمد جواد ظریف در پاسخ به این اظهارات کریمی قدوسی گفت: درباره تغییر آقای امیر عبداللهیان، ‌ کمترین تغییر در وزارت خارجه صورت گرفته است. چرخش نیرو در وزارت خارجه واقعیت بدیهی است. این توهین به وزارت خارجه نیست، ‌ توهین به کل نظام است که یک مقام با فشار خارجی‌ها عوض بشود.

ظریف خطاب به کریمی قدوسی گفت: از شما تقاضا می‌کنم برای ملاحظات زودگذر و کوچک سیاست داخلی، ‌ وجهه مبارز و انقلابی مناسبات خارجی جمهوری اسلامی در جهان را خدشه دار نکنید. اگر کسی آب به آسیاب دشمن ایران و انقلاب اسلامی می‌ریزد کسانی هستند که در پیگیری سیاست‌های نظام تردید می‌کنند.

در انتهای این مذاکرات، کریمی قدوسی اعلام کرد که از پاسخ ظریف قانع نشده است و پاسخ‌ها را به رای مجلس گذاشت، اما نمایندگان در جلسه علنی با ۱۳۵ رای از مجموع ۲۵۴ نفر سوالات مطروحه از سوی نماینده مشهد را وارد ندانسته و از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع شدند.

ثبت دیدگاه