• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

تمسخر عزای محرم به بهانه تخریب ظریف

  • 17 مهر 1395 - 14:35
تمسخر عزای محرم به بهانه تخریب ظریف

با وجود اینکه وزیر امور خارجه کشورمان واکنشی به احتمال دریافت جایزه صلح نوبل نداشته و البته دریافت این جایزه می‌توانست افتخاری برای مردم ایران باشد، یک خبرگزاری نزدیک به جریان مخالف دولت، به کار تمسخرآمیز و توهین‌آمیزی دست زد.

به گزارش ایسنا، «انتخاب» نوشت: انتشار متن تمسخرآمیز یک خبرگزاری همراه با تصویر ظریف در حین گریستن در روضه امام حسین (ع)، باعث بروز واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی شده است. بسیاری از کاربران فضای مجازی با ارسال تصویر مذکور به یکدیگر، نسبت به این اقدام غیراخلاقی، واکنش نشان می‌دهند.

روز گذشته کانال تلگرامی وابسته به یک خبرگزاری، با انتشار تصویر ظریف در مجلس روضه امام حسین (ع)، نوشت:‌ «جایزه صلح نوبل به رییس‌جمهور کلمبیا رسید… +گفتم ما کجا و نوبل کجا شما چرا جدی گرفتین. منم چیم کمتر از یاسر عرفات، گورباچف و پرز و بدتر از همه شیرین عبادی بود آخه!»

۱۸۴۲۰۰_۶۵۴

واکنش وزیر بهداشت

این متن اما خیلی زود با واکنش وزیر بهداشت مواجه شد. قاضی‌زاده هاشمی در کانال خود نوشت:‌

«اَینَ تَذهَبُون (پس به کجامی‌روید؟)

سوره تکویر آیه ٢۶

در جلسات هیأت دولت کنار دکتر ظریف می‌نشینم؛ عکسی که مشاهده می‌فرمایید مربوط به جلسه‌ای در ماه محرم سال گذشته است؛ لحظه‌ای که حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی از مظلومیت حسین ابن علی(ع) می‌گفتند و برادر عزیزم دکتر ظریف آرام می‌گریست.

خداوند عاقبت همه ما را ختم به‌خیر کند.»

آیا این دین است؟

سایت انتخاب در ادامه نوشت: انتشار این تصویر اما با واکنش وزیر خارجه نیز همراه شد. محمدجواد ظریف در یک درد و دل خصوصی با برخی دوستانش، نسبت به انتشار این تصویر و متن تمسخرآمیز واکنش نشان داد.

ظریف در این دلنوشته که متن آن در اختیار «انتخاب» قرار گرفته، پرسیده است: آیا این دین است؟ این تعظیم شعائر اسلامی و سالار شهیدان است؟ سیاست‌بازی ما را به کجا کشانده که عزای امام حسین هم بازبچه می‌شود؟

ثبت دیدگاه