• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

وزیر اطلاعات: اسلام می‌گوید در زندگی مردم وارد نشوید

  • 20 مهر 1395 - 9:06
وزیر اطلاعات: اسلام می‌گوید در زندگی مردم وارد نشوید

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات گفت: اسلام تجسس را نمی‌پذیرد و آن را نهی می‌کند و می‌گوید در زندگی مردم وارد نشوید و امنیت را از مردم سلب نکنید. سرک‌کشیدن در زندگی شخصی مردم درست نیست و پیامبر می‌فرماید که خداوند من را مامور نکرده تا دل مردم را بشکافم و ببینم نیتشان چه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علوی در مراسم تاسوعای حسینی در حرم امام خمینی (ره) با بیان اینکه سرک کشیدن در زندگی شخصی مردم درست نیست، اظهار کرد: مگر می‌شود ما ادعای مسلمانی کنیم اما برای اهداف سیاسی‌مان دروغ بگوییم و ذهن مردم را مشوش کنیم؟ چه شده که ما با ادعای مسلمانی برای اغراض پست سیاسی راحت دروغ می‌گوییم و با آبرو و حیثیت دیگران بازی می‌کنیم؟ متاسفانه به راحتی تهمت زده می‌شود و به دیگران نسبت ناروا می‌دهند.

وی اضافه کرد: اینکه برای اهداف سیاسی و بازی‌های سیاسی به افراد نسبت‌های ناروا بدهیم با شرع مقدس سازگار نیست. درست نیست برای اهدافمان به کسی که از نظر کارشناسان کار جاسوسی نکرده تهمت جاسوسی بزنیم. آیا شهیدان برای اینکه ما این رفتارها را کنیم شهید شده‌اند؟

وزیر اطلاعات افزود: مردم باید از ناحیه آبروی خود احساس امنیت کنند. افشا کردن راز مردم هر چند واقعیت هم باشد خیانت است و باید از آن اجتناب کرد، چه رسد به مسائلی که حتی صحت ندارد. متاسفانه الان شایع شده که راحت با آبروی افراد بازی می‌کنند و هر مطلبی عنوان می‌شود، در حالی که بازی با آبروی مسلمان‌ها کار ساده‌ای نیست، چه رسد به انسان‌های شریف، دلسوز و کسانی که برای این نظام زحمت کشیده‌اند.

علوی همچنین اظهار کرد: متاسفانه خیلی راحت به هر کسی توهین می‌شود و حرمتی نگه داشته نمی‌شود، در حالی که حرمت‌شکنی جنگ با خداست. ما همه فرزندان نظام و زیر پرچم مقام معظم رهبری هستیم و اگر کسی بخواهد بین این نیروهای رهبری اختلاف بیندازد و تخم کینه بپاشد خود این کار یک منکر به حساب می‌آید. اسلام آمده تا کینه‌ها را از جامعه پاک کند.

وزیر اطلاعات افزود: در سال‌های اخیر جامعه با خسارت سنگینی مواجه شده و آن رعایت‌نکردن اخلاق و ادب و عدم التزام به مسائل شرعی است. دروغ گفتن برای اهداف سیاسی، تهمت‌زدن، پرده‌دری، حرمت‌شکنی، افشاگری و دوبهم‌زنی متاسفانه باب شده است و این مسائل نه بین کسانی که دغدغه دین ندارند بلکه بین کسانی که احساس دلبستگی به اسلام می‌کنند هم باب شده و خیلی‌ها ناخواسته و نادانسته به دام آن افتاده‌اند.

علوی در ادامه تاکید کرد: امروز پرچم اجرای احکام به دست رهبری است که از همه بیشتر بر اجرای احکام تاکید دارند و کسانی که به ایشان عشق می‌ورزند باید بیشتر رعایت کنند اما بعضی‌ها فکر می‌کنند که با حرمت‌شکنی و دروغ می‌توانند از ولایت دفاع کنند که این اشتباه است. کسی که از راه معصیت بخواهد به هدفی برسد هر چه قدر هم آن هدف مقدس باشد باز به آن هدف نمی‌رسد و کارش درست نیست.

وی با اشاره به اینکه همیشه ادب یکی از ویژگی‌های جامعه ایران بوده است، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته حرمت‌شکنی باب شده و کسانی که سن و سال آن‌چنانی ندارند به کسانی که سنی از آنها گذشته و برای انقلاب زحمت کشیده‌اند به راحتی توهین می‌کنند. متاسفانه دروغ گفتن در برخی رسانه‌ها، جراید و بولتن‌ها مثل آب خوردن شده است.

علوی ادامه داد: باید از کسانی که این دروغ‌ها را باب می‌کنند و در رسانه‌ها و فضای مجازی پراکنده می‌کنند پرسید برای چه این دروغ‌ها گفته می‌شود؟ آیا می‌خواهید با دروغ به انقلاب و نظام کمک و از ولایت دفاع کنید؟ مگر می‌شود ادعای مسلمانی کنیم اما برای اهداف سیاسی دروغ بگوییم و ذهن مردم را مشوش کنیم؟

ثبت دیدگاه