• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

جزییات بازداشت «تروریست‌ها» با ۱۰۰ کیلو مواد انفجاری در جنوب استان فارس

  • 22 مهر 1395 - 17:39
جزییات بازداشت «تروریست‌ها» با ۱۰۰ کیلو مواد انفجاری در جنوب استان فارس

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات از دستگیری تعدادی از تروریست‌های تکفیری غیرایرانی در استان فارس خبر داد.

این افراد که دارای تابعیتی غیرایرانی هستند و قصد بمب‌گذاری در روز تاسوعا و عاشورا در شهر لار را داشتند با ۱۰۰ کیلوگرم مواد منفجره دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علوی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی و مردم شریف استان فارس توانستند یکی از توطئه‌های ضد امنیتی گروه‌های تروریستی تکفیری را خنثی کرده و از ارتکاب جنایات غیر انسانی در مراسمات تجدید بیعت با الگوی آزادگان جهان ممانعت به عمل آوردند.

هادی پژوهش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این خصوص گفت: عوامل گروه‌های تکفیری که با هوشیاری و اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در جنوب استان دستگیر شدند، به دنبال عملیات تروریستی در آیین‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در این منطقه بودند.

وی گفت: این‌ها قصد داشتند در یکی از شهرهای جنوبی استان فارس (شهر لار)، اقدامات خرابکارانه‌ای در جمع عزاداران حسینی انجام دهند و با این هدف، ماشین‌هایی را به ابزارهای انفجاری مجهز و در بین عزاداران حرکت کنند که به دلیل شناسایی، اقدام به موقع و دستگیری، اقدامات آن‌ها ناکام ماند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: از این افراد که همگی غیرایرانی بوده‌اند، ۱۰۰ کیلو مواد منفجره کشف شد که خنثی شد.

 

ثبت دیدگاه