• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شماری از نمایندگان مجلس خواستار تجدیدنظر در حکم ۱۶ سال حبس نرگس محمدی شدند

  • 25 مهر 1395 - 20:20
شماری از نمایندگان مجلس خواستار تجدیدنظر در حکم ۱۶ سال حبس نرگس محمدی شدند

شماری از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواستار تجدیدنظر در حکم ۱۶ سال حبس نرگس محمدی شدند.

نرگس محمدی که فعال حقوق زنان است به اتهامات امنیتی و سیاسی به ۱۶ سال حبس محکوم شده و دادگاه تجدیدنظر نیز آن را تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در نامه این نمایندگان آمده که «صدور احکامی اینچنینی برای منتقدان به نتیجه‌ای جز بالا بردن هزینه انتقادسالم نمی‌انجامد و موجب دوری منتقدان از کشور و حاکمیت خواهد شد.»

نمایندگان در این نامه نوشته‌اند: «خانم محمدی که هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند مدت‌هاست از دیدار دو فرزند خود محروم بوده است. از سوی دیگر نرگس محمدی که ۴۴ سال سن دارد از بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی رنج می‌برد و متأسفانه تاکنون اقدام موثری برای معالجه او صورت نگرفته است در حالی که بارها پزشکان بر لزوم بستری شدن ایشان تاکید کرده‌اند. بر اساس نظر پزشک معالج تکرار فلج عضلانی می‌تواند بیماری ایشان را نهادینه کرده و خطرناک باشد.»

ceb65

نمایندگان امضاکننده این نامه از رئیس قوه قضائیه خواسته‌اند که «به عنوان بالاترین مقام قضایی کشور شخصاً به این پرونده ورود نموده و با اقدامی خیرخواهانه بار دیگر رأفت و عطوفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهد.»

 

ثبت دیدگاه