• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تظاهرات علیه «دونالد ترامپ» در آمریکا

  • 20 آبان 1395 - 23:37
تظاهرات علیه «دونالد ترامپ» در آمریکا

هزاران شهروند آمریکایی بامداد پنجشنبه ۲۰ آبان به وقت ایران، به خیابان‌های نیویورک، کالیفرنیا، اورگان، پنسیلوانیا و دیگر ایالت های آمریکا آمدند و علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده این کشور شعار دادند.

معترضان شعار می‌دادند که «ترامپ رئیس‌جمهور من نیست.»

کلینتون رای بیشتری آورد اما ترامپ رئیس‌جمهور شد؛ چرا؟

ترامپ از حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نسبت به هیلاری کلینتون از حزب دموکرات در مجموع کمتر رای آورد اما در سیستم انتخاباتی آمریکا با پیروزی در ایالت‌های سرنوشت ساز به قدرت رسید.

ترامپ در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۰۱ رای کسب کرد و کلینتون نیز ۵۹ میلیون ۱۹۸ هزار و ۵۶۷ رای به دست آورد. یعنی آرای کلینتون ۱۴۳ هزار و ۸۶۶ رای بیشتر از ترامپ بوده است.

در سیستم انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا، رئیس‌جمهور بر اساس مجموع آرا انتخاب نمی‌شود بلکه بر اساس آرای الکترال که ۵۳۸ رای در کل کشور است، انتخاب می‌گردد.

بدین ترتیب که هر کاندیدایی که در هر ایالتی ببشترین رای را کسب کند، آرای الکترال آن ایالت به فرد پیروز تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال ایالت کالیفرنیا ۵۵ رای الکترال دارد و هر کسی که در انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت بیشترین رای را بیاورد، کل آرای الکترال به او تعلق می‌گیرد. آرای الکترال ایالت‌های آمریکا از سه رای تا ۵۵ رای متفاوت است.

در انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره آمریکا، ترامپ توانست با پیروزی در ایالت‌های بیشتر، آرای الکترال بیشتری کسب کند. او با ۲۸۹ رای الکترال رئیس‌جمهور آینده آمریکا شد.

پیروزی ترامپ در ایالت ویسکانسین تعداد آرای او در کالج انتخاباتی را از ۲۷۰ گذراند. کالج انتخاباتی آمریکا ۵۳۸ کرسی دارد و برای پیروزی در انتخابات تصاحب حد اقل ۲۷۰ کرسی لازم است.

۵۶۴۵۴۵

ترامپ درباره ایران چه می‌گوید؟
?دونالد ترامپ توافق هسته‌ای با ایران را بدترین توافق تاریخ می‌داند.
?او اوایل مبارزات انتخاباتی‌اش گفت اگر رئیس جمهور شود این توافق را ملغی خواهد کرد.
?ترامپ مدتی بعد از ادعای لغو توافق کوتاه آمد ولی همچنان تیغ حملات را در مناظره‌های انتخاباتی تیزتر کرد.
?حرف‌ها و وعده‌های او درباره ایران گیج‌کننده و به گفته بسیاری نشانگر نوعی بلاتکلیفی است.

تصاویری از اعتراضات به ترامپ

۱۹۶۴۵۲_۶۲۸ ۱۹۶۴۵۳_۲۹۳ ۱۹۶۴۵۴_۸۴۹ ۱۹۶۴۵۵_۴۱۲ ۱۹۶۴۵۹_۱۶۱ ۱۹۶۴۶۱_۶۹۷ ۱۹۶۴۶۵_۷۳۷ ۱۹۶۴۶۶_۶۷۷ ۱۹۶۴۶۷_۲۲۹ ۱۹۶۴۶۸_۳۵۳ ۱۹۶۴۷۰_۹۱۸ ۱۹۶۴۷۱_۴۳۵ ۱۹۶۴۷۲_۲۱۶ ۱۹۶۴۷۳_۹۳۴ ۱۹۶۴۷۴_۳۹۴ ۱۹۶۴۷۶_۶۰۹ ۱۹۶۴۷۷_۱۱۴ ۱۹۶۴۷۸_۲۵۳ ۱۹۶۴۷۹_۴۷۱ ۱۹۶۴۸۱_۶۳۳ ۱۹۶۴۸۲_۵۱۴

ثبت دیدگاه