• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

رئیس‌جمهور: افراطیون جز خودشان، همه را ناحق می‌پندارند

  • 24 آبان 1395 - 11:50
رئیس‌جمهور: افراطیون جز خودشان، همه را ناحق می‌پندارند

دکتر حسن روحانی، رییس جمهور تاکید کرد: همه اسلام و همه ادیان آسمانی ریشه و روحشان درست نقطه مقابل چیزی است که امروز افراطیون در جهان فریاد می‌زنند، افراط‌گر خود را می‌بیند و گروه مقابل را کوچک می‌پندارد و جز خود و یاران خود، همه را ناحق می‌پندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا حسن روحانی در نخستین همایش مسئولیت اجتماعی کشور عنوان کرد: افراط‌گر خود را می‌بیند و گروه مقابل را کوچک می‌پندارد و جز خود و یاران خود، همه را ناحق می‌پندارد. در حالی که اساس اسلام این است که تمام جامعه بشری یک واحد است که یا برادران ما یا هم نوعان ما هستند.

رییس جمهور تاکید کرد: آیا می‌شود ما زندگی داشته باشیم که بدون رابطه انسانی و مهربانی با دیگران و عفو و گذشت و یاری و کمک دیگران مفهومی برای انس وجود داشته باشد؟ هرجا انس نیست، انسان هم نیست. اگر می‌خواهیم در کنار هم باشیم، باید یکدیگر را یاری کنیم.

رئیس دولت یازدهم توهین به اقوام و مذاهب را نادرست خوانده و اضافه کرد: بر سر مسائل غیر مفید برای جامعه وقت خود را تلف نکنیم. قرآن می‌گوید برای کارهای سطحی با یکدیگر بحث نکنید. هر قومی برای خود قبله و کتاب دارد و قرآن می‌گوید بر سر این موضوعات با یکدیگر بحث نکنید. بلکه آنچه مهم است، سبقت در کار خیر از یکدیگر است. به گونه‌ای که ما افتخارمان باید در خیررسانی به جامعه باشد. اولین خیر در جامعه “وحدت جامعه” و احترام به مذاهب و ادیان و پس از آن اقوام است. چراکه بنی آدم اعضاء یکدیگرند.

روحانی گفت: باید سوال شود که چرا تا این اندازه شکاف و فاصله باید در خصوص مسائل کم اهمیت صورت بگیرد. نباید برای یک فعالیت به دیگران توهین کنیم و آنها را تخریب کنیم. آنچه مهم است ارزش‌های بنیادین و اخلاقی است. نباید اخلاق و محبت زیر پا گذاشته شود. چرا برای مسائل کوچک ارزشهای بزرگ جامعه را زیر پا می‌گذاریم؟

اشتغال، آب و محیط زیست مهمترین مسائل کشور

روحانی با تاکید بر اینکه سه مساله اشتغال، آب و محیط‌زیست به عنوان مهم‌ترین مساله کشور محسوب می‌شود گفت: من به عنوان خادم شما به صراحت می‌گویم هیچ نیازی در جامعه ما بالاتر از اشتغال جوانان نیست. هیچ خیری بالاتر از زمینه‌سازی برای نسل جوان ما نیست.

او در ادامه با تاکید بر ایجا سمن‌ها گفت: اگر سمن‌ها را تشکیل دهیم و با آن سازمان‌های مردم‌نهاد به محیط زیست کمک کنیم، خیر جمعی است و اخیرا در راستای جلوگیری از هدررفت آب دستورهایی به وزارت نیرو دادیم. طی گزارشی که این وزارتخانه ارائه داده ۳۰ درصد از لوله‌های آب در شهر و روستا به علت کهنگی موجب هدررفت می‌شود.

او گفت: در دولت یازدهم اتکا به نفت را کم کردیم و حدود ۳۰ درصد به آن تکیه داریم و عمدتا ۷۰ درصد به مالیات‌هایی که دریافت می‌شود، متکی هستیم و این یعنی مردم خودشان کشور را اداره می‌کنند و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

 

ثبت دیدگاه