• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

واکنش رئیس قوه قضائیه به سخنان رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در خصوص لغو سخنرانی علی مطهری

  • 03 آذر 1395 - 11:42
واکنش رئیس قوه قضائیه به سخنان رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در خصوص لغو سخنرانی علی مطهری

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه از برادرش علی لاریجانی رئیس مجلس و دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در ماجرای علی مطهری انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رییس قوه قضاییه گفت: «من این روزها سئوالات عجیبی در ذهنم است. بعد از قضایایی که در مشهد رخ داد دادستان مشهد تصمیمی گرفت. من قضاوت نمی کنم که تصمیمش غلط یا درست است. دادستان مشهد سابقه طولانی دارد و موضوع را ارجاع دادم به معاون اول قوه قضاییه تا رسیدگی کند.»

علی مطهری، نایب رئیس مجلس قرار بود روز یکشنبه ۳۰ آبان مصادف با اربعین در مشهد سخنرانی کند که دادستان مشهد مجوز این مراسم را لغو کرد. به دنبال لغو این مراسم، علی مطهری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواهان پیگیری این ماجرا شد و گفت که خراسان رضوی را از استبداد نجات دهید. حسن روحانی نیز در پاسخ به نامه مطهری، به وزیران کشور و دادگستری نامه‌ای نوشت و خواهان بررسی ابعاد لغو سخنرانی مطهری شد. رئیس‌جمهور در این نامه گفت که لغو سخنرانی مطهری، «مایه شرمساری است.»

علی مطهری به دلیل لغو این مراسم، از دادستان مشهد شکایت کرده است.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: «من از رییس‌جمهور سئوالم این است که نامه به من نوشتند و به میدان آمدند و این دادستان شجاع را متخلف احراز کردند که برخلاف اصول قانون اساسی عمل کرده؛ خب باید رسیدگی کنیم که چنین نامه‌ای را  نوشتند و ما هم رسیدگی می کنیم. اینکه برای حفظ حقوق اساسی مردم این اقدام را کرده‌اند آیا این قانون اساسی نسبت به رییس قوه مجرا نیست که این تهمت هایی که به رییس قوه زدند را پیگیری و از رییس قوه حمایت کنید. لغو سخنرانی یک نماینده مهم‌تر بود یا پخش کردن یک شایعه نسبت به رییس قوه و به صورت گسترده. شما موظف نبودید برای مسئولیت قانون اساسی دفاع کنید؟ قانون اساسی برای شما فقط برای یک طیف است؟ شما برای یک لغو  سخنرانی گفتید مایه شرمساری است، اما نماینده‌ای از  فراکسیون امید با کما ل وقاحت از پشت تریبون رییس قوه را متهم کرده که هزار میلیارد را به حساب شخصی ریخته است که صدرصد دروغ است؛ این مایه شرمساری نیست.؟»

اشاره رئیس قوه قضائیه به سوال محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس است که از وزیر اقتصاد پرسیده «مبنای قانونی و شرعی افتتاح حساب‌های سپرده توسط قوه قضائیه چیست؟»

photo_2016-11-22_14-08-33

رئیس قوه قضائیه در این خصوص افزود: «در مورد دستگاه قضایی هجمه ها را می بینید. پرونده هایی را رو می کنند و پرونده جاری در قوه را مطرح می کنند و در تمام دنیا پخش می کنند که هنوز رسیدگی قطعی نشده است. این همه نیرنگ و فریب برای غبارآلود کردن فضا، نسبت دادند که رییس قوه هزار میلیارد را به حساب شخصی خود ریخته است. سخنی که صدرصد کذب بود تا فضا را مسموم کنند، البته دروغ ها را اینقدر بزرگ گفته اند که کسی شک نکند. این دروغ ها اسنادش مشخص است. برنامه ای که از ۲۱ سال قبل بود و در دوران قبلی و رییس اسبق قوه قضاییه اموال مربوط به قوه را به نام قوه قضاییه کردند.»

آیت‌الله لاریجانی در ادامه از برادرش علی لاریجانی رئیس مجلس نیز انتقاد کرد و گفت: «من گلایه از رییس مجلس دارم. دیروز در سخنرانی اظهار تاسف کردند ولی گفته قضاوت نمی‌کنم. من به رییس مجلس می‌گویم که در محضر نمایندگان به رییس قوه تهمت زدند شما اظهار تاسف نکردید، البته شنیدم که در مجلس نبوده ولی بعدش که بوده. من به حول قوه الهی راهم را ادامه می دهم و به شماها هیچ نیاز ندارم.»

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه دوم آذر در جلسه علنی مجلس، اقدام دادستانی مشهد برای لغو سخنرانی علی مطهری، نایب رییس مجلس و پلمب مکان سخنرانی علی مطهری را تاسف‌آور توصیف کرد.

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه