• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تلاش ماموران برای بازداشت محمود صادقی، نماینده تهران

  • 08 آذر 1395 - 6:49
تلاش ماموران برای بازداشت محمود صادقی، نماینده تهران

ماموران شامگاه یکشنبه هفتم آذر با حکم جلب دادسرای فرهنگ و رسانه قصد داشتند محمود صادقی، نماینده تهران را مقابل منزل بازداشت کنند اما با پیگیری‌های علی لاریجانی، رئیس مجلس، وی بازداشت نشد.

چندی پیش این نماینده مردم تهران در تذکرات متعددی به رییس قوه قضاییه خواهان روشن شدن موضوع حساب‌های مالی این قوه شده بود.

۵۴۶۴۶

بر اساس قانون اساسی، نمایندگان مجلس در بیان اظهارات خود آزادند و نمی‌توان آن‌ها را بر اساس اظهارات‌شان که در مقام نمایندگی مجلس بیان می‌شود، مورد تعقیب قضایی قرار داد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به تلاش ماموران برای جلب او از مقابل درب منزل‌اش گفت: هنگامی که به منزل باز می‌گشتم، ماموران با حکم جلب سعی در بازداشتم داشتند که با توجه به این‌که این مسئله مغایر با قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، با مقاومت خود را داخل منزل رساندم.

به دنبال انتشار خبر تلاش ماموران برای بازداشت این نماینده مجلس، شماری از نمایندگان و مردم مقابل منزل وی تجمع کردند. این تجمع پس از اینکه مشخص شد روند بازداشت صادقی متوقف شده، پایان یافت.

۵۷۳۹۲۵۸۱

محمدجواد فتحی، یکی دیگر از نمایندگان تهران در این خصوص گفت که آقای لاریجانی موضوع را پیگیری کرده و در نتیجه ماموران از ادامه تلاش برای جلب دکترصادقی فعلا منصرف شدند.

این عضو هیات رییسه کمیته حقوقی فراکسیون امید با بیان این‌که این روند جلب یک نماینده مجلس، فاقد مبنای حقوقی است، اعلام کرد: مقامی که چنین تصمیمی را گرفته، مرتکب تخلف انتظامی شده است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: اگر تعقیب دکتر صادقی راجع به نطق وی در خصوص ضرورت شفاف سازی حسابهای قوه قضاییه باشد،این گونه اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب تهران، مشروعیت پارلمان و فلسفه وجودی آن را دچار چالش می‌کند و کارآمدی مجلس در اجرای وظیفه تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را به مخاطره می‌اندازد.

ثبت دیدگاه