• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

رئیس‌جمهور: متن مشورت‌های ما با رهبری در مساله برجام به صورت مکتوب موجود است

  • 16 آذر 1395 - 19:29
رئیس‌جمهور: متن مشورت‌های ما با رهبری در مساله برجام به صورت مکتوب موجود است

دکتر روحانی، رییس جمهور گفت: هیچ قدمی در مساله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم و جلسه گذاشتیم. نامه های مکتوب آن هست و دستورهایی که من روی نامه‌های ایشان برای اجرا دادم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی که به مناسبت روز دانشجو در جمع تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تهران حضور یافت، افزود: روزی رهبری دستوری دادند. من به ایشان گفتم این کار مشکل است رهبری فرمودند به خدا توکل کنید. برای همین هم چون آن زمان آقای ظریف و تیم مذاکره‌کننده در ایران نبودند، آنها را خواستم و به تهران آمدند. برایشان نظر رهبری را توضیح دادم. گفتند اگر این دستور است، مذاکره تمام می‌شود. مدتی صحبت کردیم. وقتی بلند شدند گفتم به خداوند مطمئن باشید به خدا توکل کنید از این مشکل عبور می‌کنیم با ایمان قوی بروید و ادامه دهید.

روحانی ادامه داد: طرف ما شش کشور مختلف است. برخی دوست ما هستند و با برخی رابطه خوبی داریم. آمریکا هم جزو ۱+۵ است که خصم و دشمن ما هستند. آمریکا تا بتواند می‌خواهد به ما فشار بیاورد. تردید نکنید. ما باید راه حلی پیدا کنیم. ممکن است که آنها تخلفی بکنند که نمونه اخیرش قانون ایسا است. اگر این تمدید تحریم‌ها اجرایی شود، نقض صریح برجام است که با واکنش و عکس‌العمل تند ما مواجه خواهد شد.

او با بیان اینکه در مساله برخورد با نقض برجام نظر واحد در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: هیچ اختلاف نظری میان دولت و مجلس و نظرات مقام معظم رهبری نیست. تردید نداشته آنها می‌گویند رئیس جمهور این قانون را امضا می‌کند ولی بلافاصله آن را بلااثر می‌کند. ما همین مقدار را هم تخلف از برجام می‌دانیم و واکنش خواهیم داشت.

رئیس شورای عالی امنیت ملی از تشکیل جلسه نظارت بر برجام در روز چهارشنبه خبر داد و تصریح کرد: فردا جلسه نظارت بر برجام را همه را دعوت کرده‌ایم. عکس‌العمل را مشخص و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

 

ثبت دیدگاه