• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

۲۰۷ نماینده از دیپلماسی نفتی دولت تشکر کردند/نظر نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در خصوص موفقیت دیپلماسی نفتی دولت

  • 17 آذر 1395 - 13:04
۲۰۷ نماینده از دیپلماسی نفتی دولت تشکر کردند/نظر نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در خصوص موفقیت دیپلماسی نفتی دولت

۲۰۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای ضمن حمایت از دولت بویژه وزیر نفت، مدیران و کارکنان نفتی برای افزایش تولید و صادرات نفت از دیپلماسی نفتی و افزایش سهم ایران در اوپک تشکر کردند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی این بیانیه را پیش از پایان جلسه علنی روز چهارشنبه خانه ملت قرائت کرد.

وی گفت: این بیانیه توسط ۲۰۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در حمایت از دولت، به ویژه وزیر نفت، مدیران و کارکنان نفتی درارتباط با افزایش صادرات و تولید نفت بوده و در راستای تشکر از دیپلماسی نفتی و افزایش سقف تولید و سهم ایران در اوپک به دنبال داشته که صادر شده است.

نظر نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در خصوص موفقیت دیپلماسی نفتی دولت

احمد انارکی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت اخیر جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اوپک، حاصل کار کارشناسی شده دولت و وزارت نفت بوده که امید است در حوزه اشتغال و اقتصاد کشورمان آثار خوبی داشته باشد.

 احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیتی که حاکم بود و دولت با مشکلات تحریم ها علیه ایران، کاهش قیمت نفت و وضعیت نامناسب بخش عمرانی مواجه بود با پیشنهادات خوب وزارت نفت در اجلاس اوپک تصمیم گیری خوبی در رفع این معضلات صورت گرفت.

وی گفت: تولید نفت در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود که با این تصمیم قرار است به سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز برسد و بتواند تقاضای بازار را تامین کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تولید نفت در ایران با افزایش کمی می تواند در بخش اقتصاد و ایجاد اشتغال و رونق حوزه عمرانی موثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک طرف قضیه اعمال تحریم ها علیه ایران کشورهای اروپایی است که با این تحریم ها آنها نیز متضرر می شوند.

انارکی محمدی افزود: باید صبر کنیم تا کشورهای اروپایی چه تصمیمی خواهند گرفت زیرا یک طرف برجام، اروپایی ها هستند که به نظر می رسد مخالف تحریم ها علیه ایران هستند.

وی اظهار کرد: تحریم هایی که اخیرا علیه کشورمان در کنگره آمریکا به تصویب رسیده به قضیه برجام و پس از آن بر می گردد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس برجام قرار بود بسیاری از تحریم ها برداشته شود اما با روندی که آمریکا در پیش گرفته است به یقین جمهوری اسلامی نیز واکنش مناسب را نشان خواهد داد.

وی اظهار کرد: اگر تحریم ها اتفاق بیفتد و به برجام پایبند نباشند روندی که به نفع نظام باشد را انجام خواهیم داد.

انارکی محمدی عمل به تعهدات برجام را دو سویه عنوان کرد و گفت: ایران تاکنون به تعهداتش در برجام عمل کرده و در صورت اعمال تحریم ها، مسئولان کشور برای آینده کشور تصمیم گیری و برنامه ریزی می کنند.

وی افزود: آمریکا با تحریم ها علیه ایران جوسازی می کند و شاهد بودیم تحریم های ۱۰ ساله علیه کشورمان با رای اکثریت نمایندگان سنا تصویب شد و اینها قصد دارند برجام اجرا نشود.

وی گفت: با توجه به نظر رهبر فرزانه انقلاب اگر قرار باشد برجام در نظر گرفته نشود و شاهد عدم رعایت مفاد آن باشیم قطعا کشور ما نیز راه دیگری را در پیش می گیرد و مقابله خواهد کرد.

اعضای اوپک در یکصد و هفتاد و یکمین نشست خود در وین توافق کردند به مدت ۶ ماه از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی، روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند و مجموع آن را به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسانند که این توافق برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام صورت می گیرد و پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.

در این نشست اعضای اوپک در کنار کاهش تولید نفت اعضا، افزایش فروش نفت ایران روزانه تا ۳٫۹ میلیون بشکه را پذیرفتند.

ثبت دیدگاه