• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

بزرگترین انبار تجمع “باروت چربی” در بدن

  • 17 خرداد 1393 - 0:01
بزرگترین انبار تجمع “باروت چربی” در بدن

 دکتر مسعود کیمیایی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از بیماریهای سخت ناشی از چاقی‌های شکمی هستند حرکت چربی‌های ناحیه شکم و ورود این چربی‌ها از بافت چربی به داخل عروق باعث حرکت این چربی‌ها در عروق می‌شوند و با ایجاد انسداد و گرفتگی عروق امراضی چون: انواع بیماری‌های قلبی – عروقی، انسداد عروق قلبی انسداد عروق کرونر که تغذیه کننده بافت قلب هستند، بروز حمله‌ها و سکته‌های قلبی و بروز سکته‌های مغزی را موجب می‌شود.
وی ادامه داد: به علاوه بیماری‌های دیابت که ناشی از قند خون بالاست و همچنین فشار خون بالا حاصل چاقی شکمی هستند بروز انواع بیماریهای سرطانی مزمن از دیگر پیامدهای چاقی شکمی است.
دکتر کیمیایی با بیان اینکه چاقی شکمی بدترین نوع چاقی است، گفت: طبق مطالعات صورت گرفته بهتر است دور کمر خانم‌ها کمتر از ۸۸ سانتیمتر و دور کمر آقایان کمتر از ۱۰۲ سانتیمتر باشد.
این متخصص تغذیه در پایان اظهار داشت: از زمانی که یک نوزاد به دنیا می‌آید عروق او شروع به تنگ شدن می‌کند که رعایت عوامل محیطی، تغذیه مناسب، انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم و کنترل وزن این روند تنگی عروق را به تعویق می‌اندازد.

ثبت دیدگاه