• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

فروش حنا به جای زعفران

  • 11 دی 1394 - 15:33
فروش حنا به جای زعفران

عضو شورای ملی زعفران از تجارت و بازارسازی زعفران ایرانی به نام “افغانستان” خبر داد و گفت:‌ عده‌ای سودجو زعفران را با مخلوطی از حنا می‌فروشند که سلامتی مردم را نشانه گرفته‌اند.

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد:‌ از سویی عده‌ای سراسیمه و بدون اطلاعات کافی از زعفران ایرانی، بازار این محصول را آشفته می‌کنند و از سوی دیگر عده‌ای فرصت‌طلب پیدا می‌شوند که یک کالای گرانب‌هایی مانند زعفران را با قیمت‌های نامناسب خریداری کرده و به هر طریقی می‌خواهند با سود چندبرابری آن با فروشند که در این راه از مخلوط کردن زعفران با موادی همچون مانند روغن، حنا، زردچوبه، چربی و عسل نیز استفاده می‌کنند.

وی افزود: پیش از این ایجاد ناخالصی در زعفران از سوی سودجویان با مواد دیگر شنیده می‌شد اما اخیرا متوجه شدیم که برخی فرصت‌طلبان از پودر حنا برای سود بیشتر در زعفران استفاده می‌کنند که اگر به عنوان مثال یک کیلوگرم زعفران را با ۵۰ کیلوگرم مخلوط کنند به سودهای هنگفتی می‌رسند که هیچ کس جز متخصصان زعفران توان شناخت آن را ندارد و مردم به راحتی آن را خریداری و مصرف می‌کنند.

سودجویان بازار زعفران به فکر سلامت مردم نیستند و با اهداف سودجویی خود در واقع سلامت مردم را نشانه گرفته‌اند و هر تقلبی را با طمع به دست آوردن پول سود بیشتر به کار می‌بندند.

ثبت دیدگاه