• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در شهرستان انار

  • 02 آبان 1395 - 16:06
آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در شهرستان انار

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال در شهرستان انار آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این این طرح روز شنبه اول آبان در مهد کودک ستایش امین‌شهر شهرستان انار برگزار گردید.

مجید پوداتات، رئیس اداره بهزیستی شهرستان انار در خصوص تاریخچه اجرای طرح امبلوپی در کشور گفت: این طرح اولین بار در سال ۷۴ در بندرعباس و سپس در سال ۷۵ در اصفهان اجرا شد و در سال ۷۷ در سراسر کشور به صورت گسترده اجرا گردید.

وی در خصوص اهمیت این طرح افزود: نکته مهم در درمان تنبلی چشم این است که هرچه سن کودک به هنگام معاینه کمتر باشد شانس درمان او بالا‌تر است و درمان کامل زیر سن ۱۰ سالگی صورت می‌پذیرد و بعد از آن امبلیوپی درمان ناپذیر است.

پوداتات در پایان ضمن تشکر ازفرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی انار به دلیل همکاری در اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد که امسال نیز همچون سال گذشته این طرح برای پوشش۱۰۰ درصد جامعه هدف با موفقیت روبرو گردد.

سال گذشته آمار کودکان سه تا شش سال شهرستان انار ۱۸۸۰ نفر بوده که به طور کامل همه آن‌ها مورد غربالگری بینایی قرار گرفته‌اند و امسال ۲۰ پایگاه غربالگری بینایی در سطح شهرستان جهت سنجش کودکان فعال هستند.

این مراسم با حضور  جمعی از مسئولین از جمله حجت الاسلام والمسلمین منتظری امام جمعه انار، حجت الاسلام و المسلمین فلاحی امام جمعه امین شهر، مهندس موسی‌زاده معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، مهندس علیزاده معاونت عمرانی فرمانداری، خانم موسوی مشاور امور بانوان فرمانداری و رشیدی عضو شورای شهر امین شهر و جعفر‌پور نماینده اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، آموزش و پرورش و انار انجام می‌شود.

photo_2016-10-23_13-13-11 photo_2016-10-23_13-13-15 photo_2016-10-23_13-13-18 photo_2016-10-23_13-13-21

ثبت دیدگاه