• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

درمان خودسرانه آنفلوآنزا مدت بیماری را طولانی می کند

  • 15 آذر 1395 - 8:56
درمان خودسرانه آنفلوآنزا مدت بیماری را طولانی می کند

حمید علیدوستی مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه درمان آنفلوآنزا نیاز به آنتی بیوتیکی ندارد گفت: درمان خودسرانه با آنتی بیوتیک موجب طولانی شدن مدت زمان این بیماری می شود.

 حمید علیدوستی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آنفلوآنزا یک عفونت تنفسی مسری و شایع است که به دلیل نفوذ یک ویروس به بدن ایجاد و مدت زمان آغاز علایم این بیماری از زمان ورود ویروس به بدن ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

وی علائم آنفلوانزا را بدن درد، آبریزش بینی، بی اشتهایی، تب بالا، سردرد و سرفه عنوان و اظهار کرد: افرادی مانند بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ریوی، بیماران قلبی، آسم، دیابت، مشکلات کلیوی، سن بالای ۶۵ سال، کودکان زیر پنج سال، افراد دارای نقص ایمنی بدن و نیز زنان باردار بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارند.

علیدوستی تاکید کرد: رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از آنفلوانزا در بیماران مبتلا به ایدز، مبتلایان به سرطان، افرادی که شیمی درمانی می شوند و یا افراد دریافت کننده پیوند اعضاء اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه افراد سالم نیاز به دریافت واکسن آنفلوآنزا ندارند گفت: افراد بیمار و در معرض خطر می توانند از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

علیدوستی بیان کرد: اقدامات مراقبتی در مبتلایان به آنفلوآنزا شامل استراحت کافی، نوشیدن مایعات، تغذیه مناسب و استفاده از تب بر است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اگر افراد روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا را شامل شستشوی مرتب دست ها، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ، خودداری از لمس کردن چشم، بینی و دهان با دست آلوده و خودداری از روبوسی رعایت کنند امکان ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.

ثبت دیدگاه