• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

روحانی درمیان ۱۰۰ اندیشمند برتر سال

  • 24 آذر 1392 - 0:03
روحانی درمیان ۱۰۰ اندیشمند برتر سال

نشریه آمریکایی فارین پالیسی در تازه ترین فهرست خود درباره یکصد اندیشمند تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۱۳، حسن روحانی رییس جمهوری ایران را به عنوان یکی از چهره های برتر در گروه تصمیم گیرندگان تاثیرگذار معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، این نشریه آمریکایی درمقدمه گزارش خود نوشت: صرف به قدرت رسیدن مقامات عالی رتبه اعم از منتخب و یا منتصب، برای موفقیت آنها کافی نیست. فقط معدودی از رییسان جمهوری، سران، وزیران و معاونان در کشورهای جهان در برابر چالش های پیش رو مقاومت می کنند و برای تغییراتی که به دنبالش هستند، پافشاری می کنند.

فارین پالیسی در پنجمین گزارش سالانه خود در معرفی اندیشمندان تاثیرگذار جهان، فهرست سال ۲۰۱۳ خود را در قالب گروه بندی های مختلف از قبیل تصمیم گیرندگان، چالش طلبان، حامیان محیط زیست، مبتکران، فعالان و هنرمندان تهیه کرده و به نام رییس جمهوری ایران به دلیل تلاش هایش برای بازکردن درهای دیپلماسی، در بخش تصمیم گیرندگان اشاره کرده است.

این نشریه اعضای گروه تصمیم گیرندگان را به عنوان رهبرانی معرفی کرده است که جسارت به خطر انداختن اعتبار و شهرت خود را دارند، به دنبال استفاده مناسب از فرصت ها هستند و به این تشخیص رسیده اند که سکون و بی تحرکی بدترین دشمن سیاست است.

در این فهرست اسامی افراد سرشناس دیگری همچون ˈشینزو آبه ˈنخست وزیر ژاپن به دلیل کمک به احیای اقتصادی کشورش، ˈولادیمیر پوتینˈ رئیس جمهوری و ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر خارجه روسیه به دلیل تلاش هایشان دراحیای نقش روسیه به عنوان یک قدرت جهانی، مشاهده می شود.

سردبیران این نشریه پاییز هر سال فهرستی از شخصیت هایی را گردآوری می کنند که تلاش هایشان در یک سال گذشته تحولاتی را در بخش های سیاست، تجارت، فناوری، هنر، علم و غیره ایجاد کرده است و برای معرفی این افراد از نظر نویسندگان، کارشناسان، سیاستمداران هر شش قاره جهان استفاده می شود.

ثبت دیدگاه