• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

عضو هیات رئیسه مجلس: دادستان تهران با اعلام اتهام علیه مطهری، شأن مجلس را در نظر نگرفت

  • 17 دی 1392 - 0:02
عضو هیات رئیسه مجلس: دادستان تهران با اعلام اتهام علیه مطهری، شأن مجلس را در نظر نگرفت

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان طبق قانون می‌توانند درباره مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کنند، گفت: دادستان تهران با اعلام اتهام علیه مطهری شأن مجلس را درنظر نگرفت.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه انتظار نمی‌رفت دادستان تهران برای نطق علی مطهری در مجلس اعلام اتهام کند و از وی بخواهد باحضور در دادسرا توضیح دهد، گفت: طبق اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی  نمایندگان مجلس حق اظهار نظر در مورد مسائل داخلی و خارجی را دارند و نباید تحت تعقیب یا پیگرد قرار گیرند.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از علنی شدن موضوع شکایت دادستان تهران از مطهری باید با هیات رئیسه مجلس مکاتبه می‌شد، تصریح کرد: مجلس با تمهیدات مقام معظم رهبری مبادرت به تشکیل هیات نظارت بر رفتار نمایندگان کرد و وظیفه این بخش در مجلس رسیدگی به اینگونه موضوعات است.

وی ادامه داد: اگر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشخیص دهد، نماینده‌ای تخلفی را انجام داده، مجلس با وی برخورد می‌کند، نه اینکه به صورت ناگهانی اعلام جرم شود و اگر این روال ادامه پیدا کند قطعا نمایندگان دیگر مسائل کشور را بیان نمی‌کنند و مجلس تبدیل به یک نهاد بی‌خاصیت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: نمایندگان در چارچوب وظایف قانونی خود به اظهار نظر می‌پردازند که نطق علی مطهری نیز استثنا از این موضوع نیست و اگرچه نمی‌خواهم صحبت‌های وی در صحن علنی مجلس را رد یا تائید کنم اما رسیدگی به این موضوع طبق آئین نامه داخلی مجلس برعهده هیات نظارت بررفتار نمایندگان بود و نباید پیش از نظر هیأت نظارت، دادستان تهران موضوع اعلام اتهام از مطهری را علنی می‌کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دادستان تهران با اعلام اتهام علیه مطهری جایگاه مجلس را تضعیف کرد، گفت: افرادی که در تضعیف مجلس نقش داشته‌اند باید به نحوی آن را جبران کنند، در این کشور قانون وجود دارد و طبق آن باید عمل شود.

ثبت دیدگاه