• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

هیات نظارت: سخنان مطهری در چارچوب وظایف بود

  • 22 دی 1392 - 0:01
هیات نظارت: سخنان مطهری در چارچوب وظایف بود

«هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» اعلام کرده است نطق اخیر «علی مطهری» نماینده تهران درباره قوه قضائیه که با شکایت دادستانی روبه رو شد در چارچوب انجام وظایف نمایندگی شناخته شد و بنابراین اعلام جرم دادستانی تهران علیه وی بی‌اثر خواهد بود.

 به گزارش «فرارو»، مطهری هشتم دی‌ماه سال‌جاری در نطق هفت‌دقیقه‌ای خود به مسائلی مختلفی اشاره کرد که بخشی از آن که به مسائل انتخابات سال ۸۸ و بعد از ان مربوط است باعث واکنش‌های متفاوتی شد. علاوه بر اعلام جرم دادستانی علیه مطهری، مجلس چندین جلسه تحت تاثیر این سخنرانی قرار داشت و رئیس مجلس نیز در این باره اظهار داشت که نطق علی مطهری نماینده تهران فارغ از محتوای آن وجهی برای اعلام جرم علیه وی از سوی دادستانی نداشت.

 طبق اصل ۸۶ قانون اساسی «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد.»

 همین اصل قانون اساسی و مقررات مربوط به آن دلیل اعتراضاتی است که در روزهای اخیر به اقدام دادستانی در اعلام جرم علیه مطهری مطرح شده است.

ثبت دیدگاه