• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

عارف: رهبری هیچگاه از موسوی و کروبی به عنوان سران فتنه نام نبرده‌اند

  • 25 دی 1392 - 0:05
عارف: رهبری هیچگاه از موسوی و کروبی به عنوان سران فتنه نام نبرده‌اند

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه “نباید از سخنان رهبری نیت‌خوانی کرد”، گفت: رهبر معظم انقلاب هیچوقت آقایان موسوی و کروبی را به عنوان سران فتنه نام نبرده‌اند و رأس فتنه را متوجه برخی کشورهای خارجی و معاند دانسته‎اند.

 به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد: هرکس با توجه به دیدگاه و گرایش سیاسی که دارد، می‌خواهد برای آقای موسوی و کروبی حکم صادر کند که این کار درستی نیست.

 وی همچنین در واکنش به اظهارات یکی از دانشجویان که گفت “مقام معظم رهبری آقایان موسوی و کروبی را سران فتنه نامیدند”، تاکید کرد: نباید از سخنان رهبری نیت‌خوانی کرد. رهبر معظم انقلاب هیچوقت از این دو شخصیت به عنوان سران فتنه نام نبرده‌اند و رأس فتنه را متوجه برخی کشورهای خارجی و معاند دانسته‎اند.

 رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: هرکس از زاویه مورد نظر خود روی برخی افراد نامگذاری می‎کند؛ همانطور که عده‌ای معتقدند آقای احمدی‌نژاد از سران فتنه است. باید به این موضوع رسیدگی شود، اما رسیدگی باید توسط یک نهاد بی‌طرف انجام شود وگرنه هرکسی با توجه به دیدگاه و گرایش سیاسی که دارد می‌خواهد برای آقای موسوی و کروبی حکم صادر کند که این کار درستی نیست.

 عارف تاکید کرد: مسلماً در انتخابات سال ۸۸ تخلف صورت گرفته است اما بحث اینکه آیا در انتخابات تقلب صورت گرفته یا خیر، باید در دادگاه مشخص شود. باید دادگاهی بی‌طرف تشکیل شود و در این دادگاه سهم افراد و گروه‌ها در آن حوادث مشخص شود. هدف از تشکیل این دادگاه باید جلوگیری از تکرار این حوادث که لکه ننگنی برای انقلاب بود، باشد.

 وی در پایان در پاسخ به پرسش دانشجوی سنی مذهب که پرسیده بود “چرا قانون اساسی ما اجازه نمی‌دهد ما ایرانی‌هایی که جزو اقلیت‌های مذهبی هستیم در پست و مقام‌های دولتی قرار گیریم؟، گفت: این قانون نیست و یک رویکرد است که از سوی برخی تنگ‌نظران دنبال و به آن دامن زده می‌شود وگرنه رویکرد نظام احترام به تمامی اقلیت‌هاست. ضمناً مذهب تسنن در ایران جزو اقلیت‌های مذهبی نیست و زنان و مردان سنی مذهب جزو برادران و خواهران مسلمان ما محسوب می‌شوند.

ثبت دیدگاه