• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ارائه تسهیلات به متکدیان تا سقف ۲۰ میلیون تومان

  • 25 مرداد 1396 - 9:20
ارائه تسهیلات به متکدیان تا سقف ۲۰ میلیون تومان

مدیرکل اداره بهزیستی استان کرمان از ارائه تسهیلات کم بهره به متکدیان تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از سوی بهزیستی خبر داد و گفت: متکدیان نیازمند می توانند با دریافت این تسهیلات برای خود شغل ایجاد کرده و زندگی آبرومندانه ای را آغاز کنند.

به گزارش ایرنا عباس صادق زاده روز سه شنبه در نشست شورای ساماندهی سالمندان و متکدیان شهرستان رفسنجان افزود: متکدیانی که استحقاق استفاده از این تسهیلات را داشته باشد می توانند بعد از دریافت تسهیلات با راه اندازی شغل مناسب و آبرومندانه، زندگی خود و خانواده اش را ساماندهی کند.
وی تصریح کرد: معتادان متکدی بهبود یافته نیز بعد از ۱۸ ماه دور بودن از مصرف مواد مخدر می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
صادق زاده با اشاره به اینکه موضوعات اجتماعی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: بی اعتنایی به مسائل اجتماعی موجب تشدید مسائل و آسیب ها می شود لذا مدیرت علمی و کارآمد در راستای کنترل مسائل اجتماعی و آسیب ها مفید خواهد بود.
وی اظهار کرد: در زمینه رفع معضلات و آسیبهای اجتماعی باید از الگوی طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در رفسنجان استفاده کرد.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان نیز بیان کرد: دغدغه بسیاری از مسئولان موجب تأمین مطالبات مردمی شده است.
عباس بلندی ادامه داد: طرح جمع اوری و ساماندهی متکدیان در رفسنجان حرکتی نو است.
وی تصریح کرد: تا سال گذشته ۱۰ اورژانس اجتماعی در استان کرمان وجود داشت که امسال با اضافه شدن هفت اورژانس اجتماعی، این رقم به ۱۷ مورد افزایش پیدا کرده است.
فرماندار رفسنجان نیز گفت: نباید متکدیان که قشری آسیب دیده هستند را در جامعه رها کنیم زیرا اگر آسیب دیدگان را رها کنیم به هزاران آسیب دیگر مبتلا شده و آنها را به جامعه وارد می کنند.
حمید ملانوری اظهار کرد: رفسنجان به دلیل موقعیت هایی از جمله قرار گرفتن در جاده ترانزیتی، تولید محصول ارزآور پسته، داشتن مردم معتقد و احساسی و دیگر ویژگیها مأمنی برای حضور افراد متکدی و آسیب دیده است.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی از یک ماه قبل با کمک اداره ها و نهادهای دولتی و نیز حمایت های بخش خصوصی سعی کردیم راهکار مناسبی در راستای سالم سازی این افراد ارائه کنیم.
فرماندار رفسنجان با اشاره به تفکیک متدکیان با استاناد به شواهد موجود گفت: این اقدام در ستاد جمع آوری متکدیان و با حضور نمایندگانی از ادارات مختلف انجام شد.
وی تاکید کرد: نیازمندان واقعی در این طرح مورد حمایت واقع شدند و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و موسسات خیریه قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۵ متکدی در رفسنجان جمع آوری شده بیان کرد: ۹۰ درصد متکدیان جمع آوری شده در رفسنجان غیربومی هستند، ۹۸ درصد معتاد به انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و برخی هم معتاد پرخطر بودند.
ملانوری افزود: هفت نفر از متکدیان استان کرمان بیکار بودند که به اداره کار معرفی شدند، ۲ نفر شرایط مددجویی کمیته امداد و دو نفر هم شرایط تحت پوشش قرار گرفتن در بهزیستی را داشتند که به این نهادها معرفی شدند.
وی ادامه داد: ۹ زن و یک مرد متکدی نیز به دلیل اعتیاد با پرداخت هزینه ها به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.
وی گفت: آزمایشات سه نفر از متکدیان شهرستان رفسنجان ابتلای این افراد را به اچ آی وی تایید کرد.

 

ثبت دیدگاه