• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سردخانه کشتارگاه دام شهرداری انار راه‌اندازی شد

  • 03 شهریور 1396 - 14:17
سردخانه کشتارگاه دام شهرداری انار راه‌اندازی شد

سردخانه کشتارگاه دام شهرداری انار با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان در محل کشتارگاه با هدف جلوگیری از هرگونه آلودگی گوشت راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ،کاظم صوراسرافیل معاونت خدمات شهری شهرداری انار گفت:استفاده از گوشت سالم و بهداشتی و تامین گوشت سالم از نیاز های شهروندان می باشد که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.کشتارگاه محلی امن برای معاینه قبل و بعد از کشتار دام و استحصال گوشت سالم و بهداشتی است.

صوراسرافیل افزود : اقداماتی نظیر مرمت سپتیک، ریل وخط کشتار،جرثقیل،ساماندهی اطراف کشتارگاه و راه اندازی سردخانه از جمله مواردی است که با برنامه ریزی شهرداری و شورای اسلامی شهر محقق گردید.
وی خاطر نشان کرد : از اوایل شهریور ماه لاشه دام های ذبح شده بازبینی ، برچسب نصب و به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری و سپس توسط ماشین های حمل گوشت تحویل صاحبین دام های ذبح شده می شود .

معاونت خدمات شهری شهرداری انار در ادامه تصریح کرد: نگهداری گوشت در دمای ذکر شده علاوه بر اینکه از بیماری های مشترک بین دام و انسان نظیر تب کریمه کنگو (CCHF ) جلوگیری می کند بر کیفیت گوشت نیز تاثیر به سزایی دارد.
صوراسرافیل در پایان ازهمراهی وهمکاری مدیریت اداره دامپزشکی شهرستان و ناظر شرعی کشتارگاه که در جهت تحقق اهداف فوق شهرداری را یاری نمودند تشکر و قدردانی نمود .

ثبت دیدگاه