• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

بیش از یک میلیارد تومان اعتبار دولتی صرف مدارس نوق شده است

  • 08 شهریور 1396 - 13:42
بیش از یک میلیارد تومان اعتبار دولتی صرف مدارس نوق شده است

در نشست خبری مسئولان آموزش وپرورش منطقه نوق اعلام شد: از سال ۹۳ تا شهریور۹۶  شش میلیارد و دویست و هفتاد و پنج میلیون تومان در ساخت و سازهای مناطق عمرانی (از بهرمان تا احمدآبادفلاح) هزینه شده است که از این رقم، مبلغ ۵میلیاردو ۲۰۰میلیون تومان از مشارکت مردمی و یک میلیارد و هفتاد و پنج میلیون تومان اعتبارات دولتی تامین شده است.

به مناسبت هفته دولت ، نشست خبری رییس آموزش وپرورش منطقه نوق در بهرمان برگزار شد.

محمدی ضمن عرض تبریک هفته دولت و روز خبرنگار و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: خبرنگاران با همه سختی ها تلاش های شبانه روزی توانستند در امر اطلاع رسانی و پیشرفت منطقه و آگاهی به مردم نقش بسیار خوبی را ایجاد کنند.

وی در ادامه به بزرگان دین اسلام از حضرت محمد (ص) تا عالمان؛ کار آگاهی رسالت را بردوش داشتند و امروز خبرنگاران هستند که بعد از معلمین این رسالت مهم را عهده دارشدند و شغل خبرنگاری کمتر از شغل معلمی نیست و باید به خبرنگاران بهاد داده شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش نوق در ادامه افزود : به سالگر ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک می شویم مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مردی بزرگ و جایگاه ویژه ای در اسلام ،کشور و انقلاب داشتند و مردم ایران ، رفسنجان و منطقه نوق مدیون این مرد بزرگ هستند.

محمدی در ادامه گفت :مهمترین مشکل اداره آموزش و پرورش نوق از کمبود نیرو حق التدریسی دروس اختصاصی و تهیه سرویس ایاب و ذهاب و مسافت راه دانست وتاکید کرد :امیدواریم با همکاری اداره آموزش و پرورش استان مشکل نیروی تخصصی اداره آموزش و پرورش نوق در سال جدید حل شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نوق گفت:خوشبختانه در این چند سال از نظر پتانسل آموزشی و عمرانی با ادارات دیگر غافل نشدیم و توانستیم پابه پای دیگر ادارات در پیشرفت علمی دانش آموزان قدم برداریم.

حیدری کارشناس متوسطه و فنی،حرفه ای نیز در این جلسه گفت: ما در سطح منطقه نوق در مجموع ۱۷ مدرسه ابتدایی داریم که از این تعداد۱۷ مدرسه دولتی و ۲ مدرسه غیر دولتی میباشد. همچنین ۱۲ دبیرستان متوسطه دوره اول(۱۰ دولتی و ۲غیر دولتی) – ۴ آموزشگاه علمی آزاد – ۳ آموزشگاه علمی زبان خارجه- ۲ مرکز آموزش از راه دور – ۱ مرکز پژوهش سرا- ۱ مجموعه چند منظوره – ۱ مرکز استثنایی و ۸ مرکز پیش دبستانی در منطقه فعال است.

حیدری به رتبه های برتر کنکوری منطقه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به قبولی های نمونه دولتی که در دوره های تحصیلی داریم ولی چون منطقه نوق فاقد مرکز نمونه دولتی است لذا تعداد زیادی از دانش آموزان نخبه از منطقه خارج و در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی رفسنجان و انار مشغول به تحصیل میشوند. وی تصریح کرد: امسال بهترین رتبه را در رشته ریاضی ،رتبه۶۸۰ و در رشته ادبیات علوم انسانی ،رتبه ۱۸۰۰ را داشته ایم البته با توجه به آماری که از سالهای گذشته داشتیم و استعدادهایی که در سطح منطقه وجود دارد،تمام دانش آموزان پیش دانشگاهی منطقه جذب مراکز آموزش عالی شده اند

قطب الدینی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش نوق نیز در این جلسه گفت: از سال ۹۳ تا شهریور۹۶ / شش میلیارد و دویست و هفتاد و پنج میلیون تومان در ساخت و سازهای مناطق عمرانی (از بهرمان تا احمدآبادفلاح) هزینه شده است که از این رقم، مبلغ ۵میلیاردو ۲۰۰میلیون تومان از مشارکت مردمی و یک میلیارد و هفتاد و پنج میلیون تومان اعتبارات دولتی تامین شده است.

قطب الدینی از افتتاح مدرسه شهید شریفی بهرمان ،مدرسه مرحوم حمید غلامرضایی روستای دقوق آبادنوق، مدرسه امام صادق (ع) روستای دقوق آباد ،سالن اجتماعات دبستان مرحوم عطایی بهرمان و کلنگ زنی دبستان استثنایی منطقه نوق در بهرمان در مهرماه خبر داد.

وی گفت: از سال ۹۳ پروژه مدرسه مرحوم عباس و حسن فلاح در جوادیه فلاح با زیربنای ۶۰۰ متر مربع با اعتبار ۸۰۰میلیون تومان توسط خیر حاج محمد حسن فلاح هزینه آن تامین و مورد بهره برداری قرار گرفت – توسعه فضای فیزیکی آموزشی مدرسه شهدای جوادیه فلاح توسط خیر محترم حاج محمد غلامرضایی بازیر بنای ۱۸۰متر فضای آموزشی با اعتبار ۱۱۰میلیون تومان و ساخت مرکز بسیج فرهنگیان و دانش آموزان شهید غلامرضایی شهر بهرمان که توسط حاج محمد غلامرضایی و با هزینه ای بالغ بر ۵۵میلیون تومان نوسازی و تجهیز شده است.

وی افزود :ساخت مرکزمشاوره دانش آموزی و خانواده آموزش و پرورش (۷۰متر مربع) با اعتبار ۲۵میلیون تومان با مشارکت خیرین در شهر بهرمان ،نوسازی و بهسازی شده است.

ثبت دیدگاه