• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

توضیحات شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در خصوص قطعی برق

  • 25 تیر 1397 - 6:30
توضیحات شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در خصوص قطعی برق

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: ۹۰ درصد از خاموشی های احتمالی در شمال کرمان طبق برنامه زمانبندی اعلام شده اجرا می شود.

امیر جهانشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتفاقات پیش بینی نشده و غیرمترقبه در شبکه سراسری از جمله تعمیرات فورس ماژور نیروگاهی ، دلیل قطع برق و خاموشی های خارج از برنامه و اطلاعیه های زمانبندی است.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام های لحظه ای مدیریت شبکه برق ایران ده درصد خاموشی ها به ناچار و‌غیر مترقبه اعلام و اعمال می شوند که حتی فرصت تنظیم جدول و اطلاع رسانی به مردم عزیز را متاسفانه در این موارد نداریم و اگر این ده درصد را که فرصت اطلاع رسانی آن را به مردم نداریم اعمال نکنیم مطمئنا نیروگاهها به اصطلاح بلک آوت کرده و‌خاموشی گسترده اتفاق می افتد و تبعات آن بالطبع برای مردم عزیزمان بسیار بیشتر خواهد بود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان بیان کرد: برای کمک به کاهش بار مصرف شبکه توزیع برق برنامه اعمال خاموشی برای صنایع بزرگ استان نیز لازم است که این موارد در کمیته بحران استان مطرح و‌در حال تصمیم گیری است.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر ناعادلانه بودن جدول زمانبندی خاموشی های احتمالی اظهار داشت: خاموشی های احتمالی در تمامی شهرها و روستاها استان به صورت عادلانه انجام می شود و قطعی برق با ضریب اطمینان ۹۰ درصد برای تمامی نقاط بصورت برنامه ریزی شده اعمال می شود.

وی اظهار داشت : اظهار نظرهای فردی در خصوص قطعی برق یک‌منطقه ی خاص در خصوص خاموشی های ناعادلانه بدلیل نداشتن اطلاعات کافی در خصوص مدیریت کل خاموشی ها نباید محور قضاوت قرار گیرد زیرا مدیریت کل خاموشی ها در دیسپاچینگ شرکتهای توزیع بصورت عادلانه روی تمامی مناطق استان اعمال می گردد.

جهانشاهی تاکید کرد: برنامه خاموشی های احتمالی و مدیریت اضطراری بار در تمامی استان های کشور بصورت یکسان و یکنواخت در حال اجرا است و تمامی استانهای کشور بصورت مساوی دچار خاموشی برنامه ریزی شده می گردند و تنها یک استان در کل کشور بدلیل گرمای طاقت فرسا مستثنی شده است.

وی همچنین در خصوص درخواست برخی از مردم جهت جابجایی خاموشی ها به ساعتهای دیگر از جمله ساعتهای ابتدایی صبح و اواخر شب اظهار داشت: بدلیل اینکه مانند همه جای دنیا امکان‌ذخیره کردن حجم زیاد انرژی برق تولیدی و انتقال آن به ساعتهای دیگر از لحاظ فنی و تکنولوژی وجود ندارد لذا ما صرفا در ساعتهایی که بدلیل گرمای زیاد و استفاده از سیستمهای سرمایشی اوج بار اتفاق می افتد بایستی برای مدیریت انرژی نیروگاهها خاموشی ها را در همین ساعات اوج بار اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای کاهش خاموشی و قطعی برق مدیریت مصرف به میزان ده الی پانزده درصد در بین مردم است تصریح کرد: همشهریان با حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی، شرکت های توزیع نیروی برق را در عبور از پیک بار تابستانی یاری دهند.

ثبت دیدگاه