• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

عدد مبتلایان کووید۱۹ در فارس به ۲۳۲ نفر رسید

  • 23 اسفند 1398 - 19:19
عدد مبتلایان کووید۱۹ در فارس به ۲۳۲ نفر رسید

با تایید تست کروناویروس ۳۳ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان از مرز ۲۳۰ نفر عبور کرد.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، از ظهر روز پنجشنبه ۲۲ اسفند تا ظهر جمعه ۲۳ اسفندماه، نتیجه تست نهایی کرونا ویروس برای ۳۳ بیمار مشکوک در فارس، مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، سخنگو و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پنجشنبه شمار بیمارانی که ابتلایشان به کووید ۱۹ تایید شده بود را ۱۹۹ نفر اعلام کرده بود که با اضافه شدن ۳۳ بیمار جدید، عدد این افراد به ۲۳۲ نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی همچنین تاکید کرده بود که مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت کامل بهداشت فردی، خودداری از ترددهای غیرضروری و تن دادن به قرنطینه خانگی است.

طی روزهای گذشته، استاندار فارس از اعمال محدودیت برای اصناف با هدف کاهش میزان تردد و قطع زنجیره انتقال این بیماری در جامعه خبر داده بود.

عنایت الله رحیمی با اشاره به کنترل شدید افراد در مبادی ورودی و اقدامات پیشگیرانه اعمال شده برای کنترل شیوع کروناویروس، همکاری مردم در خودداری از تردد غیرضروری را مهمترین اقدام در این راستا ارزیابی کرده است.

رئیس پلیس راهور فارس هم از اجرایی شدن طرح زوج و فرد برای تردد خودروها در شیراز خبر داده و تاکید کرده بود که دوربین های نظارتی و ترافیکی، این ترددها را کنترل خواهد کرد.

سرهنگ مصطفی عباسی یادآور شده بود که این اقدام تا زمانیکه بیماری کووید ۱۹ کاملا کنترل شود، ادامه خواهد داشت.

تعطیلی مراکز مختلف تجمع افراد در حوزه های فرهنگی، هنری، آموزشی، ممنوعیت اقامه نماز جماعت در مساجد و اماکن مذهبی، تعطیلی حرم های مطهر شاهچراغ و سید علاءالدین حسین و … از دیگر اقدامات اجرایی شده در فارس و شیراز بوده است.

ثبت دیدگاه