• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

«انتقال مسافر به شیراز را متوقف کنید»

  • 24 اسفند 1398 - 10:10
«انتقال مسافر به شیراز را متوقف کنید»

حیدر اسکندرپور شهرار شیراز و عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر در نامه‌ای مشترک به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی خواهان توقف انتقال مسافر به شیراز برای پیشگیری از شیوع فزاینده‌ای کرونا شدند.

در این نامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی آمده: «روزانه صدها مسافر از اقصی نقاط کشور وارد شهر شیراز می‌شوند و به همین میزان مسافر از شیراز عازم شهرهای دیگر است. اقدامات اساسی در روزهای اخیر (اعم از توقف خدمات مترو و اتوبوسرانی در شهر شیراز، کنترل خروجی‌های شهر و ضدعفونی و گندزدایی شهر) در حال انجام است و به دلیل کامل نشدن زنجیره، اقدامات پیشگیرانه بی‌اثر مانده است. متاسفانه علیرغم مذاکرات و مکاتبات با مسئولین مربوطه درخصوص توقف حمل و نقل مسافر برون شهری که یکی از راه‌های گسترش و شیوع ویروس کرونا بوده، این امر بی‌نتیجه مانده است و موضوع را به تصمیمات ملی ارجاع می‌دهند. لذا خواهشمند است موضوع از طریق هیات دولت پیگیری تا اقدام مقتضی را معمول فرمایند.»

شهردار و رئیس شورای شهر شیراز افزوده‌اند: تاخیر در اجرای این خواسته، شیوع گسترده ویروس کرونا در شیراز و به مخاطره افتادن بیش از پیش سلامت شهروندان شیرازی را در پی خواهد داشت.

بر پایه آمار رسمی، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده و بیش از ۵۰۰ تن هم جانشان را از دست داده‌اند.

ثبت دیدگاه