• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

خسارت باران به زیرساخت ها در لامرد

  • 27 آذر 1398 - 23:26
خسارت باران به زیرساخت ها در لامرد

بارش باران طی روزهای اخیر خسارات متعددی را در شهرستان لامرد ایجاد کرده است.

بخشدار مرکزی لامرد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیشترین خسارات وارده از سیل اخیر مربوط به بخش مرکزی و روستاهای دهستان سیگار است، که به تخریب و آسیب دیدگی واحدهای تجاری دهشیخ و سیگار شده است.

عبدالهی گفت: در بارش بیش از ۱۴۰ میلیمتری اخیر، تاکنون تلفات جانی نداشته‌ایم، اما یک مغازه لوازم خانگی در این منطقه تجاری بیش از ۶ میلیارد تومان متحمل خسارت شده است. وی از تلف شدن بیش از ۳۲ رأس گوسفند در بخش مرکزی خبر داد و گفت: خسارات زیادی به زیرساخت‌ها منجمله تأسیسات آب، گاز، مخابرات، و بهسازی روستایی وارد شده است.

او ضمن تاکید بر اینکه هنوز آمار خسارات نهایی نشده و منتظر اعلام خسارات از سوی دستگاه‌های مربوطه هستیم تصریح کرد: در گزارش اولیه بیش از ۱۴۰ منزل به عنوان واحدهای خسارت دیده گزارش شده که کماکان ادامه دارد.

بخشدار مرکزی لامرد ضمن تشکر و قدردانی از ستاد بحران لامرد، بویژه نیروهای امدادی، بسیجیان پای کار و نیروهای جهادی تصریح کرد: بیشترین نیاز مردم، چادر و پلاستیک بود که بین نیازمندان و آسیب دیدگان توزیع شد، و خدمات رسانی از همان ساعات اولیه شروع شده است، که هم اکنون به نحو مطلوب در حال انجام است.

به گزارش مهر، تلفن‌های ثابت و خطوط موبایل شهروندان در بخش اشکنان وصل نشده و تلاش برای وصل خطوط، توسط نیروهای متخصص ادامه دارد.

در پی سرریز شدن رودخانه فصلی روستای کشکو، که منجر به عدم تردد در این جاده و مسیر کارخانه سیمان لامرد در روز بارانی شده بود، امروز عصر (چهارشنبه ۲۷ آبانماه) بازگشایی شد.

محمود قادری رئیس جمعییت هلال احمر لامرد از امداد رسانی به مردم در قالب ۱۲ اکیپ ۴ نفره خبر داد و گفت: خدمات رسانی به شهروندان عزیز لامردی بدون وقفه ادامه دارد.

بسیجیان جهادگر لامرد نیز از ساعات‌های اولیه بارش‌ها در حال خدمات رسانی به مردم هستند و روزانه بیش از ۴۰ خانواده آسیب دیده در معرض سیل غذای گرم طبخ می‌کنند.

در عین حال یکی از اهالی روستای کندر کلاه خواستار پیگیری گاز مایع برای این روستا شد و گفت: ما فاقد گاز شهری هستیم، الان ده روز است که ما گاز نداریم، گناهمان چیست، که بین لامرد و اشکنان واقع شده‌ایم.

ثبت دیدگاه