• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

ایجاد آزمایشگاه غربالگری کرونا تا ۲ هفته آینده در شیراز

  • 04 اسفند 1398 - 14:03
ایجاد آزمایشگاه غربالگری کرونا تا ۲ هفته آینده در شیراز

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ایجاد آزمایشگاه غربالگری نهایتا تا دو هفته آینده در شیراز خبرداد.

حمید بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پکیج‌های آموزشی و پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در اختیار سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات قرار گرفته و این سازمان‌ها و نهادها مسئول تأمین مواد اولیه ضدعفونی و انجام آن هستند.

وی در مورد وظایف دانشگاه علوم پزشکی در قبال پیشگیری از ویروس کرونا گفت: بخش عمده کار دانشگاه علوم پزشکی شیراز رصد بیماران است.

ارسال آزمایش موارد مشکوک به کرونا به تهران

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درمورد، موارد مشکوک ابتلاء به این ویروس در استان فارس گفت: طی دو هفته اخیر از مسافرانی که از قم آمده بودند و پزشکان به آنها مشکوک بودند نمونه گیری انجام و به تهران ارسال شده است.

بختیاری افزود: نمونه آزمایش موارد مشکوکی که از قم آمده بودند به تهران فرستاده شده و ما منتظر جواب این آزمایش‌ها از تهران هستیم.

آسیب فضای مجازی به وضعیت روحی و روانی مردم

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر شایعات در فضای مجازی به وضعیت روحی و روانی مردم آسیب رسانده در حالی که واقعیت‌ها باید توسط کارشناسان اطلاع رسانی شود.

آزمایشگاه‌های غربالگری کرونا تا دو هفته آینده در شیراز

بختیاری گفت: کارشناسان آزمایشگاهی، برای آموزش و کیت غربالگری به تهران اعزام شده‌اند و تا هفته آینده آزمایشگاه‌های غربالگری در شیراز شروع به کار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کم کم در بستری قرار می‌گیریم که آزمایش‌های غربالگری در شیراز انجام می‌شود و در این بین اگر جواب آزمایش‌ها مثبت باشد برای تأیید نهایی به تهران فرستاده می‌شود.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این کار نهایت در دو هفته انجام می‌شود تا اپیدمی گسترش این ویروس را در جامعه مشخص کنیم و ببینیم چه طور این ویروس در حال انتشار است.

بختیاری بیان کرد: شناخت بهتر از رفتار این ویروس می‌تواند کمک کند که پاسخ‌های مناسب را بیابیم و در این بین، وقت نیز خریده می‌شود تا کار آزمایی های بین المللی در درمان و واکسن این ویروس به نتیجه برسد.

وی در پایان افزود: بهترین راه مقابله با این ویروس پیشگیری و استفاده از اصول پیشگیری است.

ثبت دیدگاه