• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دانش‌آموزان تا ۲۴ خرداد برای ثبت درخواست کتاب فرصت دارند

  • 31 فروردین 1399 - 11:22
دانش‌آموزان تا ۲۴ خرداد برای ثبت درخواست کتاب فرصت دارند

کارشناس کتب درسی و نشریات کمک آموزشی آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد که دانش‌آموزان برای سفارش کتاب‌های درسی مورد نیاز خود تا ۲۴ خرداد فرصت دارند که در سامانه‌های پیش‌بینی شده ثبت‌نام کنند.

پیشرو پنجشنبه ۲۸ فروردین در جمع اعضای کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتب درسی و بسته‌های آموزشی استان فارس، گفت: دانش آموزان می‌توانند از طریق سامانه‌های پیش‌بینی شده به نشانی اینترنتی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com  نسبت به سفارش کتاب‌های درسی مورد نیاز خود تا تاریخ ۲۴ خرداد امسال اقدام کنند.

او ادامه داد: در شیوه فردی والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش ورود دانش آموزان وبا ثبت کد ملی وسریال شناسنامه وپرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

این کارشناس کتب درسی افزود: دانش آموزان اتباع خارجه می‌توانند با درج کد ستادی ۱۱ رقمی مخصوص به خود به عنوان کد ملی و از ۶ تا یک ( ۱۱۱۱۱۱) به عنوان سریال شناسنامه برای ثبت سفارش کتاب در این سامانه اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه که هیچ دانش آموزی نباید ابتدای سال تحصیلی بدون کتاب باشد، گفت: در این راستا اعضای کارگروه برنامه ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی و بسته آموزشی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان موظف به راهنمایی و نظارت بر روند ثبت سفارش کتب درسی هستند.

فرهاد اسماعیلی باتاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه کتب درسی بر لزوم هم افزایی اعضای کارگروه بر اجرای  مطلوب  ثبت سفارش کتب درسی در استان تاکید کرد.

اسماعیلی افزود: مدیران مدارس باید نسبت به ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزانی که به صورت فردی موفق به ثبت سفارش نشده‌اند، اقدام کنند.

ثبت دیدگاه