• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

کشف و ضبط یک تن سبزیجات کوهی در سپیدان

  • 01 اردیبهشت 1399 - 10:26
کشف و ضبط یک تن سبزیجات کوهی در سپیدان

سیدعبدالله سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان فارس گفت: این سبزیجات ممنوعه توسط یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان در مناطق حفاظت شده دشت سهلکی، کوه رنج وگمبیل از متخلفان در این منطقه که مشغول سبزی چینی بودند کشف و ضبط شد.

بحرینی با اشاره به مشکلات برداشت بی‌رویه گونه‌های مختلف گیاهی افزود: باید توجه داشت که برخی از این گیاهان از طریق پیازچه تولید می‌شوند و برداشت بی‌رویه موجب انقراض آن‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: تخریب رویشگاه‌های شهرستان و رغبت بالای مردم به استفاده از این گیاهان موجب سواستفاده و طمع افراد زیادی شده به نحوی که زنگ خطر انقراض و نابودی برخی گیاهان دارویی و غذایی، چون آنغوزه، بیلهر، تره کوهی، بن سرخ، موسیر به صدا درآمده است.

بحرینی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ فقره پرونده برای متخلفین برداشت سبزی‌های کوهی و گیاهان دارویی تشکیل داده و با متخلفان برخورد شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان از مردم خواست اقدامات افراد سودجو در تخریب محیط زیست و برداشت بی رویه سبزی کوهی و گیاهان دارویی را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

هم‌زمان با فصل بهار گیاهان کوهی فراوانی در کوه‌های سپیدان می‌رویند و بیش از ۵۰۰ گونه گیاهی در شهرستان شناسایی شده که ۲۰ درصد این گیاهان خاصیت خوراکی، دارویی و صنعتی دارند.

ثبت دیدگاه