• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

طرح کمک به رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شیراز تصویب شد

  • 04 اردیبهشت 1399 - 11:01
طرح کمک به رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شیراز تصویب شد

شورای شهر شیراز در یکصد و سی امین جلسه خود طرح پرداخت ده میلیون ریال کمک شهرداری به هر راننده ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی این شهر را مصوب کرد.

شیراز یکی از اولین شهرهای ایران بود که بعد از شیوع بیماری کرونا،مدیران این شهر تصمیم به محدودسازی و بعد از آن در ۲۳ اسفند ۹۸ تعطیلی کامل خدمات رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی و مینی‌بوس‌رانی کلانشهر شیراز با هدف مقابله با کرونا و پیشگیری از گسترش این ویروس گرفتند و از آن تاریخ تاکنون رانندگان و افرادی که معیشت‌شان وابسته به چرخیدن چرخ این خودروها بوده با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

جلسات خالی از خبرنگار

یکصد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با عنوان علنی عصر  چهارشنبه  سوم اردیبهشت ۹۹ مانند روال جلسات چند هفته گذشته این شورا به دلیل شیوع بیماری کرونا بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

گفته شد طرح دو فوریتی به تصویب اکثریت اعضای این شورا رسید که با مصوب شدن به شهرداری شیراز اجازه داده شد به هر بهره‌بردار و راننده ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی مبلغ ۱۰ میلیون ریال بلاعوض و فعلا یک ماه پرداخت کند که در مجموع کل این رقم ۱۷ میلیارد و پانصد میلیون ریال خواهد بود.

فرمانده ارتش ارشد دو استان در شورا

بخش‌هایی از صوت این جلسه در سایت شورای اسلامی شهر شیراز منتشر شد که با سخنرانی امیر ابوالقاسم رضایی،فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد همراه بود.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد:  ارتش در بحران‌ کرونا
کنار مردم شیراز است

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای شهر شیراز گفت: ارتش در بحران‌هایی همچون سیل و کرونا، پیش از همه و با تمام توان در کنار مردم و مسؤولان قرار گرفته است.

امیر  سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی ، با تقدیر از اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان این کلان‌شهر افزود: امام خمینی (ره) با نامگذاری یک روز به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران هدیه‌ای به ارتش تقدیم کردند و ارتش نیز از همان روز ۲۹ فروردین‌ماه ۵۸، با فداکاری برای مردم شریف ایران این هدیه را پاسخ گفته‌اند.

وی بزرگترین افتخار و دستاورد ارتش جمهوری اسلامی ایران را تحقق شعار ابتدای انقلاب مبنی بر «ارتش فدای ملت» دانست و اضافه کرد: این  نیت قلبی ماست که خونی که در رگ ماست متعلق به ایران و مردم است.

فرمانده ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحران‌های مختلف ارتش قبل از همگان در کنار مردم قرار گرفته و خواهد گرفت، بیان کرد: از جمله در همین شهر شیراز در هنگام وقوع بحران، در اولین زمان ممکن ارتش آمادگی خود را برای حضور در کنار مجموعه مدیریت شهر و استان برای کمک به مردم اعلام کرد.

رضایی، حادثه سیل شیراز و بحران بیماری کرونا را دو نمونه از همکاری ارتش با مردم و مسؤولان عنوان کرد و اظهار داشت: در زمینه مبارزه با بیماری کرونا که در حال حاضر نیز با آن درگیر هستیم، یکی از کارهای خوب ارتش در شهر شیراز راه‌اندازی نقاهت‌خانه شهید دستغیب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی است که بخش‌های مختلف آن اعم از کادر درمانی و پزشکی، تدارکات، تأمین مایحتاج خوراکی و… توسط ارتش انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: رزمایشی نیز برگزار شد که در آن با کمک کارکنان و خانواده‌های ارتش، بالغ بر دو هزار بسته معیشتی تأمین شد که بخش عمده آن در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد و بخشی دیگر نیز در میان محرومین توزیع می‌شود.

ارتش از فضای سبز شیراز صیانت می‌کند

فرمانده ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فضاهای سبزی که در اختیار پادگان‌های این نهاد نظامی قرار دارد، تصریح کرد: به عنوان نمونه سالیان دراز است که محدوده‌های فضای سبزی که در اختیار پادگان‌های ارتش قرار دارد به خوبی صیانت و حفاظت شده است و ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا به هیچ عنوان به دلایلی همچون محدودیت امکانات در نگهداری از درختان و فضای سبز خللی ایجاد نشود.

رضایی با درخواست از اعضای شورای شهر شیراز برای نگاه ویژه به ارتش در موضوعات مشترک گفت : ما در پادگان‌های ارتش مجاز به قطع هیچ درختی نیستیم مگر آنکه معاونت مهندسی نیروی زمینی رسماً تأیید کند که آن درخت به صورت طبیعی در حال خشک شدن است.

کمیته سلامت پایش و ارزیابی فاصله گذاری اجتماعی تشکیل شود

نحوه نظارت شورای اسلامی شهر شیراز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهرداری، طرح دوفوریتی دیگری بود که مصوب و براساس آن شهرداری مکلف شد نسبت به تشکیل کمیته سلامت برای جهت پایش،ارزیابی و رفع نواقص موجود برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کارکنان و ارباب‌رجوعان متناسب با مصوبات ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در شهرداری مرکزی، شهرداری‌های مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته اقدام و نتیجه عملکرد خود را هر ۱۰ روز یک بار به شورای این شهر ارائه کند.

بنا به  اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر سوم اردیبهشت‌ماه جاری،  ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و  تعداد جانباختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۳۹۱ نفر رسید و ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر بهبود یافتند.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در دستور کار دیگر این جلسه شهرداری شیراز ملزم به انجام مطالعات زمین شناسی پهنه حسینی‌الهاشمی شد که پس از تصویب با ۱۳ رای موافق، موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارسال شد.

طرح دوفوریتی اعضای شورای شهر شیراز درخصوص تغییر ساعت برگزاری جلسات رسمی در ماه مبارک رمضان نیز با ۹ رأی موافق مصوب شد، بر این اساس جلسات رسمی شورا در ماه مبارک رمضان روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۳ برگزار می‌شود.

در این جلسه همچنین قدرالسهم ماده ۱۰۱ قانون شهرداری نیز مطرح که با شرح و تعیین جزئیات قدرالسهم شهرداری، این طرح دوفوریتی به تصویب اعضا رسید.

طرح دوفوریتی الزام شهرداری به ارائه لایحه نحوه تخصیص بودجه سال ۹۹ شهرداری شیراز نیز دیگر مصوبه این جلسه بود که رای مثبت اکثریت اعضای شورای پنجم را کسب کرد.

در صورتجلسه کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا بررسی نهایی گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۹۴-۹۵و ۹۶ سازمان‌های وابسته به شهرداری شیراز نیز در دستور کار قرار گرفت که پس از تصویب شهرداری شیراز مکلف به بررسی نحوه تخصیص بودجه سال ۹۹ شهرداری شد تا زمان تصویب نهایی تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه در قالب یک لایحه به شورا ارائه کند.

ثبت دیدگاه