• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

شمار قربانیان کرونا در فارس به ۷۷ نفر رسید

  • 06 اردیبهشت 1399 - 20:29
شمار قربانیان کرونا در فارس به ۷۷ نفر رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ۱۰۵ مورد جدید کرونا در استان فارس گفت که آمار کنونی مبتلایان به کرونا در استان به ۳ هزار و ۲۸۱ نفر افزایش یافته.

همتی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی در شیراز بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده و بر این اساس آمار مرگ و میر در استان، تاکنون ۷۷ مورد بوده است.

در همین حال عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز گفته: خطر کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده، حتی بیشتر از قبل است؛ لازم است مردم همچنان از تردد غیرضرور در سطح استان و شهرها پرهیز کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس از مردم استان فارس به خصوص شیراز خواست برای حفظ سلامتی خود و هم استانی ها از ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

به گفته او، بازگشایی اصناف به معنای عادی شدن شرایط نیست بلکه با این بازگشایی مردم باید بیشتر مراقبت کنند و بهداشت فردی و عمومی و طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را برای حفظ سلامتی خود و هم استانی ها بهتر رعایت کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهور نیز امروز گفت: اقدامات انجام شده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برغم آنکه در مسیر کنترل بیماری قرار داریم، اما اگر چنانچه سطح هشدارها و هوشیاری مردم کاهش یابد، خدای ناکرده ممکن است بیماری اوج بگیرد و در این شرایط ناگزیر به احیاء مجدد محدودیت‌ها باشیم.

به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، مبتلایان کرونا در ایران به ۸۹۳۲۸ نفر رسید که از این تعداد، ۵۶۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در سرتاسر جهان تاکنون بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و ۱۹۸ هزار نفر را نیز به کام مرگ کشانده.

ثبت دیدگاه