• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

آمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۳۴۳۹ نفر رسید

  • 08 اردیبهشت 1399 - 16:58
آمار مبتلایان  به کرونا در فارس به ۳۴۳۹ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۳۹۵ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۷۸ مورد مثبت اعلام شده است.

عبدالرسول همتی افزود: با شناسایی موارد جدید، آمار مبتلایان در استان فارس به سه هزار و ۴۳۹ مورد افزایش یافت.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۸ مورد جدید شناسایی شده در روز گذشته تاکنون، ۴۱ مورد مربوط به شیراز؛ آباده و کوهچنار هر کدام چهار مورد؛ مهر دو نفر؛ مرودشت، فراشبند، زرقان، ارسنجان، خرامه و سروستان هر کدام یک نفر بوده و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و داننشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین با ابراز تاسف از مرگ سه نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته که مربوط به مبتلایان شیراز، آباده و پاسارگاد بوده اند، از افزایش آمار موارد مرگ و میر در استان به ۸۲ نفر خبر داد.

همتی به آمار موارد بهبود یافته اشاره کرد که تاکنون ۷۷۶ مورد بوده و افزود: هزار و ۹۸۲ نفر از مبتلایان نیز در قرنطینه خانگی بوده و سلامت آنان به صورت منظم پیگیری می‌شود.

وی از خانواده‌ها خواست تا مسایل مهمی مانند واکسیناسیون، به ویژه در کودکان زیر پنج سال را جدی گرفته و در این زمینه وقفه‌ای صورت نگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز گفت: هم اکنون بیش از هزار و ۵۰۰ مرکز واکسیناسیون در استان فعال بوده که در بخش‌های جداگانه از مراکز مربوط به پذیرش مراجعان مشکوک به کووید ۱۹، پذیرای افراد برای انجام واکسیناسیون هستند.

ثبت دیدگاه