• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

جشنواره ملی کودک قهرمان من

  • 10 اردیبهشت 1399 - 15:32
جشنواره ملی کودک قهرمان من

مدیرکل بهزیستی فارس از برگزاری جشنواره سراسری کودک قهرمان من در دو مرحله کشوری و استانی خبر داد.

سید محمد صادق کشفی نژاد گفت: بخش نخست این پویش شامل ارائه آثار مربیان و والدین کودکان مهد‌های کودک سراسر فارس است.

وی یاد آورشد: ارتقای سلامت جسمی و روحی جامعه هدف مهد‌های کودک اعم از مربیان، کودکان و والدین، بسط و گسترش همدلی و مهربانی در جامعه از طریق هماهنگی بین خانواده‌ها و مربیان و ایجاد انسجام در ارایه فعالیت‌های مناسب به کودکان از جمله اهداف این پویش است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: ارتقای سطح دانش و مهارت والدین در خصوص ارائه مفاهیم آموزشی و تربیتی به کودکان و ایجاد فرصت برای مربیان در بروز خلاقیت و شناخت و پرورش استعداد‌های ناشناخته خویش از دیگر اهداف این جشنواره است.

کشفی نژاد اظهارداشت: والدین و مربیان مهد‌های کودک می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را از طریق وبسایت WWW.Mahdportal.ir ارسال کنند.

وی گفت: موضوعات جشنواره شامل تمامی فعالیت‌های موجود در کتاب‌های معرفی شده در منابع مورد تایید سازمان بهزیستی با روش‌های قصه گویی، طراحی بازی و کاردستی است و آثار می‌تواند معطوف به روز‌های مربوط به قرنطینه و کرونا باشد.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: فعالیت‌های ارائه شده ترجیحاً با خلاقیت مربی یا والدین ساخته شده باشد و در صورت بهره مند‌ی از کتاب‌ها معرفی منابع در پایان کلیپ ضرورت دارد.

کشفی نژاد ادامه داد: هر فیلم از فعالیت ارائه شده، فقط به نام یک مربی یا والدین در جشنواره شرکت داده خواهد شد و تعداد آثار ارسالی محدود یت ندارد.

وی گفت: فعالیت انتخاب شده باید با ویژگی‌های کودکان ۳ تا ۶ ساله متناسب باشد.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: حد اکثر زمان اجرای هر فعالیت برای ضبط فیلم حداکثر ۵ دقیقه در نظر گرفته شود؛ علاوه بر این اجرا و ضبط فعالیت با نماد‌های فرهنگی و پوشش محلی و بومی و پوشش مناسب انجام پذیرد.

کشفی نژاد گفت: استفاده از طراحی فضای متناسب و ابزار به منظور تفهیم بهتر فعالیت به کودکان نیز در بررسی‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد : اجرای قصه ها، سرود‌ها و اشعار باید بدون افکت صدا، تصویر و موسیقی متن باشد.

ثبت دیدگاه