• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

ورود سامانه بارشی به کشور

  • 10 اردیبهشت 1399 - 15:40
ورود سامانه بارشی به کشور

امیر سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز یک سامانه بارشی وارد کشور می‌شود.

امیر سرکرده افزود: از صبح امروز از جنوب غرب کشور گزارش باران داریم که به تدریج این سامانه بارشی کل نواحی غربی کشور را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امروز بارش‌ها شمال غرب تا جنوب غرب یعنی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و اصفهان را در بر می‌گیرد.

سرکرده گفت: همچنین بارش‌ها به استان همدان و مرکزی از جمله دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، زنجان، استان البرز می‌رسد و به تدریج تا شب بارش‌ها تهران را فرا می‌گیرد.

کارشناس هواشناسی افزود: در سواحل دریای خزر از جمله گیلان، مازندران و گلستان نیز بارش خواهیم داشت.

وی گفت: برای فردا نیز همچنان بارش در نواحی غربی کشور داریم ضمن اینکه بارش‌ها به نواحی شرقی کشور نیز می‌رسد یعنی استان‌های خراسان شمالی و رضوی، یزد، کرمان و استان هرمزگان فردا منتظر بارش باشند.

کارشناس هواشناسی افزود: پیش بینی می‌شود در نواحی مرتفع البرز، زاگرس، شهر‌ها و نواحی مرتفع و مستعد استان‌های حاشیه زاگرس و البرز بارش تگرگ داشته باشیم.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای امشب در استان‌های قزوین، البرز، همدان، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال شرق استان فارس، کرمانشاه و بوشهر پیش بینی شده است.

وی افزود: آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این استان‌ها دور از انتظار نیست.

سرکرده گفت: امروز آسمان تهران صاف است و از بعد از ظهر کم کم ابر‌های بارشی ظاهر می‌شوند و شب نیز منتظر بارش باران هستیم و دما در گرمترین ساعات به ۲۱ درجه خواهد رسید.

ثبت دیدگاه