• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

رئیس شورای شهر شیراز: کرونا درآمد شهرداری را به ۱۷ میلیارد تومان رساند

  • 11 اردیبهشت 1399 - 8:51
رئیس شورای شهر شیراز: کرونا درآمد شهرداری را به ۱۷ میلیارد تومان رساند

رئیس شورای شهر شیراز گفت: بخش عمده کسب رای نمایندگان مجلس در حوزه شهری و روستایی است بنابراین به جای اینکه به حوزه ملی گرایش پیدا کنند به سمت تصمیمات شهری می‌روند.

سید عبدالرزاق موسوی در نشست خبری غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر درآمد شهرداری شیراز گفت: درآمد شهرداری در سال گذشته بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بود ولی امسال و به واسطه تبعات بیماری کرونا به ۱۷ میلیارد تومان رسید؛ این در حالی است که هزینه دستمزد و حقوق کارگران شهرداری بالای ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های انسان محور در اولویت است، افزود: محور کمیسیون تلفیق دسته بندی کردن پروژه هاست و این دسته‌بندی با رعایت موارد خاص در اجرای پروژه‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی به ما اثبات کرد که مدیریت واحد شهری یا مدیریت هماهنگ شهری یک انتخاب نیست بلکه ما الزام داریم به آن سمت برویم.

موسوی مدیریت یکپارچه را یک مطالبه عمومی دانست و بیان داشت: ما هیچ راهی جز مدیریت یکپارچه برای کاهش هزینه‌ها و آسیب‌ها نداریم، مدیریت یکپارچه باید مطالبه عمومی شد چرا که هزینه‌های های مالی و تصمیم گیری را کاهش داده و به مردم خدمت می‌کند .

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ارزیابی عملکرد شورا گفت: برای ارزیابی باید ابتدا به درک مشترک برسیم که ما، شهروندان و نخبگان جامعه انتظارات خود از شورا را چگونه تعریف کنیم، باید بدانیم شورای موفق از نظر ما کدام شورا است ؟

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها به تعامل با دستگاه‌های دیگر نیز اشاره داشت و گفت: ما در سال سوم ۷ تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف امضا کردیم که این تفاهم‌نامه ها می تواند خلا مدیریت یکپارچه و هماهنگ را در این بخش جبران کند.

رئیس شورای شهر شیراز به موضوع تمهیدات بازگشایی مجدد سیستم حمل‌ونقل عمومی اشاره و تصریح کرد: آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد 5/26درصد روش انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم حمل و نقل عمومی است در حالی که این امکان در مورد مدارس و سیستم آنها ۵/۱۷ درصد است به همین دلیل است که شورا این تکلیف را برای خود احساس کرد که سلامت عمومی را ارجحیت داده و تصمیم بر تعطیلی ناوگان بگیرد و بلافاصله این تصمیم در کلان‌شهرهای دیگر همچون مشهد و تبریز نیز گرفته شد.

وی در مورد ناوگان حمل‌ونقل اگر سیاست‌های کلی دولت و مسئولین بر بازگشایی مجدد باشد شورا و شهرداری در حد توان و مسئولیت شرایطی را برای تامین سلامت شهروندان فراهم می کند.

حفظ باغات قصردشت بدون نظارت و مشارکت عمومی ناممکن است

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اهمیت حفظ باغات قصردشت در سیاست‌های کلی شورای اسلامی شیراز، گفت: تقسیم بندی باغات به گروه‌های مختلف از نظر فنی دارای اهمیت است، از سویی شورا طرح حفظ باغات شهری را مصوب کرده هرچند طرح مربوط به آن نهایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری وشورا برای حفظ باغات باید دو کار اساسی انجام دهند، اظهار داشت: ابتدا باید شهرداری از تخریب باغات جلوگیری کرده و سپس موضوع باغات در چند نقطه همچون کارگروه امور زیربنایی، کمیسیون ماده ۵ وکمیسیون‌های ماده ۱۰۰ که در بحث تغییر کاربری‌ها دخیل هستند بررسی شود.

رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم باغات را حفظ کنیم باید جایگزینی برای آن داشته باشیم، عنوان داشت: موضوع باغات قصردشت و چرایی تغییر کاربری هایی که از سال ۹۰ به این سو انجام شده باید اصولی بررسی شود و در این میان نقش مردم، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه ها در حفظ باغات کلیدی و اساسی است.

تاکید ما نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداری است

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در حوزه مسائل فرهنگی مصوبات خوبی داشته ائیم، گفت: این مصوبات بزودی منتشر می‌شود تا افکار عمومی بداند چه اقداماتی انجام شده است

وی به موضوع نظارت بیشتر نیز اشاره داشت و اضافه کرد: بنده تاکید دارم که باید نظارت بیشتر باشد به همین دلیل امسال تاکید ما بر حوزه و نظارت بیشتر خواهد بود.

موسوی در مورد حواشی مطرح شده در خصوص حکم شهردار شیرا نیز گفت: نارضایتی بنده از این است که انتشار حکمی که قطعیت پیدا نکرده جرم است و چه بسا ممکن است حکم کاهش یافته و یا شهردار تبرئه شود پس باید برای حیثیت عمومی افراد ارزش قائل شویم.

وی افزود: من به عنون وکیل دادگستری این حق را برای خود قائلم که نسبت به حکمی که نهایی نیست اعتراض داشته باشم چرا که ممکن است در ادامه پای افراد دیگری به این پرونده باز شود.

ثبت دیدگاه