• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان فارس معرفی شد

  • 11 اردیبهشت 1399 - 17:51
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان فارس معرفی شد

در حکمی از سوی علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور، حمیدرضا ناظمی به سمت سرپرست اداره کل دامپزشکی استان فارس منصوب شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روز پنج شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در آیین معارفه سرپرست اداره کل دامپزشکی این استان گفت: وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر عهده اداره کل دامپزشکی است که وظیفه نظارت بر بیماری ها و بهداشت دام و همچنین بیماری های مشترک انسان و دام از وظایف حاکمیتی بسیار سنگینی است که در حوزه سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی نقش پررنگی دارد.

محمد مهدی قاسمی با اشاره به اینکه خانواده بزرگ جهاد کشاورزی فارس امید دارند با جاری سازی مدل تعالی روز به روز بهبود مستمر را ایجاد کنند، تصریح کرد: مدیران این خانواده در معیار رهبری چند وظیفه اصلی را برعهده دارند که اولین نقش مدیران به عنوان رهبران زیر مجموعه تعریف ماموریت، چشم انداز و استراتژی ها است.

 او به اهمیت پایبندی و محور بودن مدیران در به روزرسانی مستمر استراتژی ها اشاره کرد و افزود:  مدیران باید الگو باشند و با برنامه محوری، استراتژی‌ها تدوین شده را تحلیل، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی کنند.

قاسمی گریزی نیز به اهمیت تعلق سازمانی زد و ابراز کرد: مدیران باید مسئولیت‌پذیری، پشتکار، جدیت و مشارکت پذیری را با اجرای برنامه های بهبود در کارکنان تقویت کنند که این امر با توجه به شرایط کمبودها و امکانات نیازمند حرکت ایثارگرانه است و مدیران در این زمینه نیز باید الگو باشند.

وی با بیان اینکه نظام مدیریتی باید مبتنی بر شایسته‌سالاری باشد، گفت: افرادی که مسئولیت می‌پذیرند باید متعهد و متخصص باشند که بتوانند امورات را به نحو احسن دنبال کنند و در چهارچوب رشد و یادگیری روز به روز بهبود مستمر داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این موضوع که مدیران باید ذینفعان بیرونی سازمان را شناسایی کنند و با آنان تعامل فعال داشته باشند، افزود: اتحادیه‌های مختلف دام و طیور،کشتارگاه‌ها، داروخانه های دامپزشکی، نظام دامپزشکی، شرکت پشتیبانی امور دام، واکسن و سرم سازی رازی و معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان از جمله ذی نعفان اداره کل دامپزشکی هستند که باید با آنان ارتباط مستمر و نظام‌مند برقرار شود.

قاسمی انعطاف‌پذیری و چابکی را از دیگر ویژگی های رهبران دانست و گفت: این امر در حوزه دامپزشکی که بیماری های مختلف دامی سروکار دارد حائز اهمیت بیشتری است.

در انتها رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از خدمات ارزنده یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی استان فارس که به افتخار بازنشستگی نائل شد، تقدیر کرد.

مهندس در کارنامه کاری خود سابقه یازده ساله مدیریت اداره کل دامپزشکی استان فارس را دارد.

در ادامه آیین حمیدرضا ناظمی به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان فارس معرفی شد، او پیش از این مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این استان بود و درکارنامه کاری خود نیز سابقه یازده ساله معاونت اداری مالی سازمان دامپزشکی استان فارس را دارد.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان فارس با حضور محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، قاسم رضاییان زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور و محمد باقر مقدس مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد این سازمان برگزار شد.

ثبت دیدگاه