• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

شناسایی ۵۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

  • 11 اردیبهشت 1399 - 17:52
شناسایی ۵۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۱ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی افزود: از یک هزار و ۴۷۲ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس در روز گذشته تاکنون، ۵۱ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و ۵۹۸ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون ۸۶ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: تاکنون ۸۳۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و دو هزار و ۱۲۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی بوده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را برای پیشگیری از گسترش کروناویروس موثر دانست و توصیه کرد: کارفرمایان متناسب با فضای مشخص شده در مکان‌های سرپوشیده (دو مترمربع برای هر فرد) مراجعان را بپذیرند و مردم نیز به عنوان مطالبه عمومی از کارفرمایان درخواست کنند.

ثبت دیدگاه