• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

کرونا در فارس؛ ۳۷۳۶ مبتلا، ۸۷ فوتی

  • 14 اردیبهشت 1399 - 17:38
کرونا در فارس؛ ۳۷۳۶ مبتلا، ۸۷ فوتی

با شناسایی ۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در فارس آمار مبتلایان به ۳ هزار و ۷۳۶ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ۷۷۷ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس در روز گذشته تاکنون، ۳۴ مورد مثبت گزارش شده است.

عبدالرسول همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۸۷ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: همچنین ۳ هزار و ۲۲۵ نفر از بیماران در استان یا با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص یا از قرنطینه خانگی با بهبودی کامل خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت:از ۳۴ نفر جدید مبتلا به کرونا ویروس در فارس شیراز ۸ مورد، مرودشت و قیروکارزین هرکدام ۶ نفر، آّباده و لامرد هرکدام ۲ مورد و اقلید، کوار و پاسارگاد هرکدام یک مورد بوده است.

همتی از مردم خواست با در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله مناسب در روابط اجتماعی، از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام بیماران شناسایی شده طی روز گذشته تا کنون به تفکیک شهرستان‌های استان فارس گفت: از مجموع ۳۴ مورد شناسایی شده هشت مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت و قیروکارزین هر کدام ۶ مورد؛ آباده و لامرد هر کدام دو مورد، اقلید، کوار و پاسارگاد هر کدام یک مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

دکتر همتی همچنین از انجام مرحله دوم غربالگری کروناویروس در استان فارس خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در این مرحله، سلامت ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف، شامل بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان غربالگری شده است.

او ادامه داد: مراقبان سلامت و بهورزان با برقراری تماس با جمعیت هدف، اطلاعات افراد را ثبت کرده و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه گروه هدف این مرحله را افراد بالای ۱۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال با اولویت بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشارخون، بیماری‌های تنفسی، مادران باردار، نقص سیستم ایمنی بدن، توده بدنی بالای ۴۰ و یا مصرف کنندگان دارو‌های ضدسرطان اعلام کرد و یادآور شد: پس از بررسی سلامت گروه هدف، در صورت نیاز افراد به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند که امید است مردم در این زمینه مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.

همتی از مردم خواست با در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله مناسب در روابط اجتماعی، از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنند.

ثبت دیدگاه