• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

برگزاری نماز جماعت در ۲۷ شهرستان فارس

  • 17 اردیبهشت 1399 - 10:05
برگزاری نماز جماعت در ۲۷ شهرستان فارس

حجت الاسلام حسین ملک‌مکان، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: مساجد در ۲۷ شهرستان استان از امروز پذیرای نمازگزاران هستند.

حجت الاسلام ملک‌مکان با بیان این که مساجد این شهرستان‌ها فقط برای برگزاری نماز جماعت باز هستند افزود: نماز جمعه نیز در این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: مسئولان ستاد نماز جمعه و هیئت امنای مساجد باید پیش از برگزاری هر نوبت نماز، اماکن برگزاری را ضدعفونی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس با بیان این که در ورودی مساجد کیسه نگهداری کفش بین نمازگذاران توزیع شود افزود: نمازگزاران در خانه وضو بگیرند، وسایل ضدعفونی و سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام ملک‌مکان گفت: بین صفوف نماز ۱۳۰ سانتی متر و بین نمازگزاران حدود یک متر فاصله باید رعایت شود.

وی افزود: در صورت نیاز به تغییر شرایط برگزاری نماز جماعت، ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می‌کند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس از افراد مسن و بیماران قلبی و زمینه‌ای خواست از شرکت در نماز جماعت مساجد خودداری کنند و افراد سالم نیز فقط به مدت زمان خواندن نماز و انجام واجبات آن به مساجد بروند.

بنا بر گفته حجت الاسلام ملک‌مکان نماز جماعت و جمعه در شهرستان‌های آباده، ارسنجان، اقلید، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خفر، داراب، رستم، زرقان، زرین دشت، سپیدان، سروستان، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، خرامه، خرم بید، ممسنی، کوار، کوهچنار، لامرد، مهر و نی ریز برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه