• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کمک ۲ میلیارد تومانی خیران فارس در جشن گلریزان

  • 20 اردیبهشت 1399 - 12:45
کمک ۲ میلیارد تومانی خیران فارس در جشن گلریزان

خیران استان فارس در جشن گلریزان امسال تا کنون ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد این استان کمک کردند.

سیدرضا اسکندری، مدیر ستاد دیه فارس در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: این مبلغ شامل وجوه نقد، چک و تعهدات مالی خیران است که زمینه‌ی آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد را از زندان‌های استان فراهم می‌کند.

اسکندری افزود: در حال حاضر ۹۴۵ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ بدهکاری ۲۰۰ میلیارد تومان در زندان‌های فارس به سر می‌برند و چشم انتظار کمک‌های خیران هستند.

وی گفت: امسال به خاطر شرایط کرونایی جشن گلریزان در سایر نقاط استان با استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی برگزار می‌شود و مبالغ جمع آوری شده هم صرفا برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد شامل مهریه، نفقه، تصادفات، محکومیت‌های مالی غیر از کلاهبرداری، ورشکستگی و حوادث کارگاهی استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس کل دادگستری فارس در مراسم جشن گلریزان ستاد دیه فارس که با حضور جمعی از خیران استانی در محل مجتمع شاهچراغ (ع) برگزار شد با بیان اینکه قوه‌ قضائیه برای خالی کردن زندان‌ها از زندانیان جرایم غیر عمد برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار دارد، گفت: پارسال بیش از ۵ هزار مورد حکم جایگزین حبس توسط قضات استان فارس صادر شده است.

وی افزود: از ۱۷ اسفند ماه تاکنون هم بیش از ۷ هزار نفر از زندانیان از مرخصی بهره‌مند و ۷۰۰ نفر هم عفو موردی گرفته اند.

ثبت دیدگاه