• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تازه‌ترین آمار مبتلایان به کرونا در فارس: ۴۴۲۷ نفر

  • 24 اردیبهشت 1399 - 18:00
تازه‌ترین آمار مبتلایان به کرونا در فارس: ۴۴۲۷ نفر

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

همتی با حضور در استودیو سلامت به خبرنگاران گفت: از دو هزار و ۴۶۰ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس در روز گذشته تاکنون، ۱۲۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است.

وی افزود: از ۱۲۰ مورد جدید در استان، ۸۱ مورد مربوط به شیراز؛ دو مورد مربوط به لامرد؛ مرودشت، کازرون و ممسنی هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۷۹۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: ویروس در جامعه در کمین است و هرگونه غفلت و بی توجهی به این امر مهم، وضعیت استان را به روزهای نخست شیوع ویروس برمی گرداند.

همتی تاکید کرد: شهروندان لازم است اصولی مانند در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

ثبت دیدگاه