• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

شناسایی ۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

  • 26 اردیبهشت 1399 - 15:32
شناسایی ۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با شناسایی ۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس مجموع مبتلایان در فارس به چهار هزار و ۶۲۳ نفر رسید.

همتی اظهارداشت: از ۷۶ مورد جدید در استان، ۴۰ مورد مربوط به شیراز؛ ۵ مورد مربوط به مرودشت، کازرون ۴ مورد و پاسارگاد، قیروکارزین و نی ریز هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۸ روز گذشته گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: همان آمارفوتی قبلی ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس باقی مانده است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۹۱۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

همتی توصیه کرد: ویروس در جامعه در کمین است و هرگونه غفلت و بی توجهی به این امر مهم، وضعیت استان را به روز‌های نخست شیوع ویروس بر می‌گرداند.

وی تاکید کرد: شهروندان لازم است اصولی مانند در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

ثبت دیدگاه